بازی‌های Open World برای سال‌هاست Ú©Ù‡ توسط استودیوهای مختل٠ساخته می‌شوند Ùˆ به Ø±Ø§ØØªÛŒ می‌توان دید Ú©Ù‡ اکثر آنها از مجموعه قوانینی ثابت پیروی می‌کنند. در این میان البته آثاری همچون Cyberpunk 2077 هم ØØ¶ÙˆØ± دارند Ú©Ù‡ نه توجهی به این قوانین دارد Ùˆ نه جایگزینی برای آنها ارائه می‌کند. با این ØØ§Ù„ نگاهی به بازی‌های Open World Ù¾Ø±Ø·Ø±ÙØ¯Ø§Ø± همچون GTAØŒ Red Dead RedemptionØŒ Assassin’s Creed یا ØØªÛŒ Watch Dogs نشان می‌دهد Ú©Ù‡ شاید طراØÛŒ دنیای هرکدام از آنها با دیگری ØªÙØ§ÙˆØªâ€ŒÙ‡Ø§ÛŒ بسیاری داشته باشد اما قواعد این دنیا در میان آنها به اشتراک گذاشته شده. هنوز خبری از معرÙÛŒ رسمی GTA 6 نیست اما جدیدترین اطلاعات به دست آمده نشان می‌دهد Ú©Ù‡ Rockstar Games قصد دارد تØÙˆÙ„ÛŒ عظیم را در طراØÛŒ دنیای خود ایجاد کند. تØÙˆÙ„ÛŒ Ú©Ù‡ کلید اصلی آن ارتقای چشم‌گیر هوش مصنوعی شخصیت‌های غیرقابل بازی یا همان NPCهاست.
برای مشاهده آیتم ویدیویی در یوتوب کلیک کنید
Take Two به عنوان کمپانی مادر Rockstar Games در ماه اکتبر سال 2020 پتنتی را ثبت کرده Ú©Ù‡ به تازگی اطلاعات جالب توجهی از آن در دسترس عموم قرار Ú¯Ø±ÙØªÙ‡. پتنتی Ú©Ù‡ نشان می‌دهد آنها ساختار جدیدی برای هوش مصنوعی NPCها طراØÛŒ کرده Ùˆ به Ø§ØØªÙ…ال ÙØ±Ø§ÙˆØ§Ù† از آن در پروژه‌های بعدی خود Ø§Ø³ØªÙØ§Ø¯Ù‡ می‌کنند. شاید بگویید Ú©Ù‡ Take Two‌ زیرمجموعه‌های بسیاری دارد Ú©Ù‡ بعضا روی بازی‌های Open World کار می‌کنند اما نگاهی به جزئیات سند ثبت شده، توجه ما را به سمت Rockstar Ùˆ البته GTA 6 جلب کرده. هرچند پتنت اشاره شده از سوی Take Two ثبت شده اما با نگاهی به Ø·Ø±Ø§ØØ§Ù† اصلی آن به دیوید هیند Ùˆ سایمون پار می‌رسیم Ú©Ù‡ به ترتیب به عنوان دستیار کارگردان ÙÙ†ÛŒ Ùˆ برنامه‌نویس ارشد هوش مصنوعی در Rockstar Games مشغول به ÙØ¹Ø§Ù„یت هستند. توجه به همین نکته به نظر ساده نشان می‌دهد Ú©Ù‡ تکنولوژی جدید از سوی سازندگان GTA به ثبت رسیده Ùˆ باید منتظر باشیم تا تاثیر آن را در GTA 6 ببینیم. بازی‌ای Ú©Ù‡ بدون Ø´Ú© می‌تواند در نسل جدید صنعت بازی تØÙˆÙ„ÛŒ عظیم را Ø´Ú©Ù„ دهد.
پیش‌تر Ùˆ در Red Dead Redemption 2 دیدیم Ú©Ù‡ بالاخره راکستار توانست Ø¨ÙØ¹Ø¯ جدیدی از طراØÛŒ NPCها را با طراØÛŒ مسیرهای از پیش تعری٠شده، Ø´Ú©Ù„ دهد. هرکدام از شخصیت‌های غیرقابل بازی Red Dead Redemption 2 با توجه به طراØÛŒ از پیش تعیین شده، Ù…ØÙ„ زندگی، خانواده، کار Ùˆ ØªÙØ±ÛŒØØ§Øª مشخصی داشته Ùˆ در چرخه شبانه‌ روز بازی براساس آن Ø±ÙØªØ§Ø±Ù‡Ø§ÛŒ Ù…ØªÙØ§ÙˆØªÛŒ را نمایش می‌دهند. بررسی‌های بیشتر نشان داد Ú©Ù‡ این مسیرها برای هرکدام از NPCهای آخرین ساختار راکستار، جزئیات بسیاری داشته Ùˆ شرایطی را ایجاد می‌کنند Ú©Ù‡ ما با یک هوش مصنوعی ساده روبرو نبوده Ùˆ شخصیتی را پیش روی خود داریم درست مانند قهرمان داستان در غرب ÙˆØØ´ÛŒ مشغول زندگی است. پتنت جدید راکستار اما از زاویه‌ای Ù…ØªÙØ§ÙˆØª به این مسئله نگاه کرده Ùˆ سعی دارد هر کدام از این NPCها را به شخصیت‌هایی قابل باور Ùˆ متمایز تبدیل کند. برای درک بهتر این موضوع کاÙیست به سراغ مثالی ساده برویم. در GTA 5ØŒ تمامی NPCها به Ø´Ú©Ù„ معمول روش‌هایی مشخص با پارامترهای ثابت را برای ØØ±Ú©Øª در دنیای بازی مورد Ø§Ø³ØªÙØ§Ø¯Ù‡ قرار می‌دهند. تمامی آنها به قوانین رانندگی را رعایت کرده، سرعتشان بدون توجه به اتومبیل یا وسیله نقلیه ثابت است یا تنها مسیرهایی تعری٠شده را برای راه Ø±ÙØªÙ† Ø§Ø³ØªÙØ§Ø¯Ù‡ می‌کنند. تکنولوژی جدید راکستار اما سعی در دگرگون کردن این رویکرد قدیمی دارد.
به نظر می‌رسد Ú©Ù‡ سازندگان GTA 6 بعدی بالاخره دست به کار شده Ùˆ قصد دارند تØÙˆÙ„ÛŒ بزرگ را در ساخت دنیاهای Open World ایجاد کنند. رویکرد جدید آنها به NPCها اجازه می‌دهد Ú©Ù‡ بسته به شخصیت خاصی Ú©Ù‡ برای آنها طراØÛŒ شده، Ø±ÙØªØ§Ø±Ù‡Ø§ÛŒÛŒ کاملا Ù…ØªÙØ§ÙˆØª را به نمایش بگذارند. به طور مثال NPC با رسیدن به ØØ¬Ù… زیادی از تراÙیک به انبوه خودروهای Ú¯Ø±ÙØªØ§Ø± شده اضاÙÙ‡ نشده Ùˆ مسیری Ù…ØªÙØ§ÙˆØª را دنبال می‌کند. در مثالی دیگر می‌توانیم با NPCهایی روبرو شویم Ú©Ù‡ از خودروهای سریع Ø§Ø³ØªÙØ§Ø¯Ù‡ کرده Ùˆ هیچ‌چیز به آنها دیکته نمی‌کند Ú©Ù‡ از قدرت خودرو Ø§Ø³ØªÙØ§Ø¯Ù‡ نکرده Ùˆ سرعتی مشابه با دیگر اتومبیل‌ها را به نمایش بگذارند. Ø§ÙØ²Ø§ÛŒØ´ قدرت پردازشی Ù¾Ù„ØªÙØ±Ù…‌های جدید در اصل راهی را پیش روی سازندگان گذاشته Ú©Ù‡ نه تنها در زمینه گراÙیک بلکه مسئله مهمی همچون هوش مصنوعی، ساخته‌های خود را ارتقا دهند. در اصل Ø§Ø³ØªÙØ§Ø¯Ù‡ از چنین رویکرد پیچیده تر Ùˆ پرهزینه‌تر به هیچ‌وجه روی Ù¾Ù„ØªÙØ±Ù…‌های نسل هشتم یا قدیمی‌تر از آن امکان‌پذیر نبود Ùˆ اینبار راکستار قصد دارد تا از قدرت Ø³Ø®Øªâ€ŒØ§ÙØ²Ø§Ø±Ù‡Ø§ÛŒ جدیدی در بخشی Ø§Ø³ØªÙØ§Ø¯Ù‡ کند Ú©Ù‡ لزوما به مسائل بصری ارتباطی ندارد.
بخش دیگری از اطلاعات پتنت ثبت شده توسط سازندگان GTA 6 به Ø§ØØªÙ…ال ÙØ±Ø§ÙˆØ§Ù† به یکی از شایعات پررنگ پیرامون این بازی ارتباط دارد. چند سالی است Ú©Ù‡ شایعه شده در GTA 6ØŒ گیمرها می‌توانند میان سه شهر اصلی مجموعه یعنی Liberty CityØŒ Vice City Ùˆ Los Santos منتقل شوند. مسئله‌ای Ú©Ù‡ Ø§ØØªÙ…الا به طراØÛŒ جزیره‌ای این شهرها Ùˆ قرار Ú¯Ø±ÙØªÙ† آنها در نزدیکی یکدیگر منتهی می‌شود. ØØ§Ù„ا با نگاهی به اطلاعات جدید متوجه می‌شویم Ú©Ù‡ بخشی از رویکرد ارتقای هوش مصنوعی NPCها به ØØ±Ú©Øª Ùˆ Ø³ÙØ± آنها میان جزیره‌ها ارتباط دارد. شاید متن پتنت ثبت شده به Ø´Ú©Ù„ مستقیم این موضوع را نشان ندهد اما برای ØØ±Ú©Øª بین جزیره‌ای باید رویکردی جدید اتخاذ شود Ú©Ù‡ به نظر راکستار تکنولوژی لازمه آن را طراØÛŒ Ùˆ آماده کرده.
هنوز GTA 6‌ به Ø´Ú©Ù„ رسمی معرÙÛŒ نشده اما می‌دانیم Ú©Ù‡ راکستار روی آن مشغول به کار است Ùˆ ØØ§Ù„ا با Ø¯Ø±ÛŒØ§ÙØª این اطلاعات جدید شاید انتظار برای تجربه این بازی از همیشه سخت‌تر شده باشد. اثری Ú©Ù‡ می‌توان انتظار داشت تØÙˆÙ„ÛŒ بزرگ را در بازی‌های Open World Ø´Ú©Ù„ دهد.
مطالب پیشنهادی:
- هر چیزی Ú©Ù‡ از GTA 6 می‌دانیم بازگشت اسسینز ØŒ ÙØ§Ø±Ú©Ø±Ø§ÛŒ Ùˆ واچ داگز | در Ú©Ù†ÙØ±Ø§Ù†Ø³ ÛŒÙˆØ¨ÛŒâ€ŒØ³Ø§ÙØª Ú†Ù‡ گذشت تریلر جدیدی از گیم‌پلی بازی‌های Assassin’s Creed Valhalla Ùˆ Watch Dogs: Legion منتشر شد Ù…Ø§ÛŒÚ©Ø±ÙˆØ³Ø§ÙØª لیست بازی‌های زمان عرضه ایکس باکس سری ایکس/اس را منتشر کرد مشکل ارتقای پلی استیشن 5 بازی‌های Assassin’s Creed Valhalla Ùˆ Watch Dogs: Legion در ØØ§Ù„ بررسی است