از دید ایده اولیه Ùˆ پیاده‌سازی آن، تیم سازنده بازی Destruction AllStars یعنی Lucid Games عملکردی قابل توجه را از خود به نمایش گذاشته. آنها در نگاه اول به دنبال ساخت اثری در ژانر Car Combat‌ بوده‌اند Ùˆ این کار را به Ø´Ú©Ù„ مناسب Ùˆ استانداردی انجام داده‌اند. همه چیز از زمان سوار وسایل نقلیه شدن تا درگیری با دیگر اتومبیل‌های ØØ§Ø¶Ø± در Ù…ØÛŒØ· بازی به Ø´Ú©Ù„ خوبی پیش رود اما کاÙیست از خودروی خود پیاده شوید تا متوجه ضعÙ‌های متعدد این Ø§Ù†ØØµØ§Ø±ÛŒ جدید PS5 شوید. بازی Destruction AllStars نمونه واضØÛŒ از یک ایده خوب است Ú©Ù‡ برای تبدیل آن به یک بازی کامل، مشکلات بسیاری Ø´Ú©Ù„ Ú¯Ø±ÙØªÙ‡. مشکلاتی Ú©Ù‡ تاثیر مستقیمی روی Ú©ÛŒÙیت Ù…ØØµÙˆÙ„ نهایی گذاشته Ùˆ نهایتا ساخته Lucid Games را تبدیل به اثری تکراری، خسته کننده Ùˆ متوسط می‌کنند. جدای از مشکلاتی Ú©Ù‡ به طراØÛŒ Ùˆ ساختار بازی ارتباط دارند، باید در نظر داشته باشید Ú©Ù‡ این Ø§Ù†ØØµØ§Ø±ÛŒ سونی از پرداخت درون برنامه‌ای نیز پشتیبانی می‌کند Ùˆ ØØªÛŒ این بخش از بازی نیست به Ø´Ú©Ù„ درستی پیاده سازی نشده. موضوعی Ú©Ù‡ به Ø´Ú©Ù„ Ú©Ù„ÛŒ ارزش‌های تجربه Destruction AllStars را به Ø´Ú©Ù„ قابل توجهی کاهش می‌دهد.
هرچند در تمامی نمایش‌های بازی از Destruction AllStars به عنوان بازی‌ای چند Ù†ÙØ±Ù‡ یاد می‌شود اما این عنوان از ØØ§Ù„ت تک Ù†ÙØ±Ù‡ نیز پشتیبانی می‌کند. در این ØØ§Ù„ت شاهد ارائه مجموعه‌ای از چالش‌ها هستیم Ú©Ù‡ هر کدام به یک یا چند شخصیت مختل٠اختصاص پیدا می‌کنند. این چالش‌ها هرچند در ساختار ØØ§Ù„ت‌های ثابت بخش چند Ù†ÙØ±Ù‡ دنبال می‌شوند اما معمولا با تغییر‌های اندکی همچون اضاÙÙ‡ شدن Ù…ØØ¯ÙˆØ¯ÛŒØª زمانی پیش روی مخاطب قرار می‌گیرد. اوضاع زمانی خراب می‌شود Ú©Ù‡ به سراغ تجربه این چالش‌ها در بخش تک Ù†ÙØ±Ù‡ می‌روید. بعد از پشت سر گذاشتن چالش اول اما بازی ذات خراب خود را نشان می‌دهد. تمامی چالش‌های بعدی پشت درهای بسته پرداخت درون برنامه‌ای قرار Ú¯Ø±ÙØªÙ‡ Ùˆ برای دسترسی به آنها باید از ÙˆØ§ØØ¯ پولی مخصوص بازی Ø§Ø³ØªÙØ§Ø¯Ù‡ کنید. ÙˆØ§ØØ¯ÛŒ Ú©Ù‡ تنها با دنبال کردن بخش چند Ù†ÙØ±Ù‡ یا پرداخت پول واقعی به دست می‌آید. چنین رویکردی عملا باعث می‌شود Ú©Ù‡ اکثریت گیمرها از تجربه چالش‌های بعدی صر٠نظر کرده Ùˆ به سراغ همان بخش آنلاین Ùˆ چند Ù†ÙØ±Ù‡ بروند Ú©Ù‡ به عنوان تمرکز اصلی سازندگان شناخته می‌شود.
بخش دیگری از بازی Ú©Ù‡ با پرداخت درون برنامه‌ای گره خورده به ÙØ±ÙˆØ´Ú¯Ø§Ù‡ اصلی بازی ارتباط دارد. ÙØ±ÙˆØ´Ú¯Ø§Ù‡ÛŒ Ú©Ù‡ سعی دارد چیزی شبیه به نمونه‌های مشابه در دیگر بازی‌های آنلاین را ارائه کند. در ØØ§Ù„ ØØ§Ø¶Ø± تعداد زیادی بازی F2P یا پولی وجود دارند Ú©Ù‡ با ترÙندهای متنوع، مخاطب را به سمت پرداخت درون برنامه‌ای Ùˆ انجام هزینه بیشتر متمایل می‌کند. اصلی‌ترین ترÙند در این مسیر به طراØÛŒ مجموعه‌ای از آیتم‌های ظاهری اختصاص پیدا می‌کند Ú©Ù‡ جدای از تغییرات ظاهری Ùˆ دنبال کردن موضوع شخصی‌سازی، قابلیت دیگری را ارائه نمی‌کنند اما با ارائه تغییرات بصری قابل قبول Ùˆ جذاب، مخاطب را به دام می‌اندازند. بازی Destruction AllStars دقیقا از همین رویکرد پیروی می‌کند Ùˆ مجموعه‌ای از آیتم‌های ظاهری Ùˆ مرتبط به بخش شخصی‌سازی را در ÙØ±ÙˆØ´Ú¯Ø§Ù‡ خود قرار داده. مشکل اساسی اما زمانی خود را نشان می‌دهد Ú©Ù‡ با بررسی تمامی این آیتم‌ها متوجه می‌شوید Ú©Ù‡ هیچ کدام جذابیت بصری خاصی را به همراه نداشته Ùˆ تبدیل به توجیهی برای انجام هزینه اضاÙÙ‡ نمی‌شوند. سازندگان بازی جدای از Ù…ØØ¯ÙˆØ¯ کردن دسترسی گیمر به گیم‌پلی از طریق پرداخت درون برنامه‌ای، ØØªÛŒ نتوانسته‌اند تنها دلیل واقعی این موضوع یعنی آیتم‌های بصری را به Ø´Ú©Ù„ درست Ùˆ مناسبی پیاده‌سازی کنند. موضوعی Ú©Ù‡ نهایتا باعث می‌شود پرداخت درون برنامه‌ای به عنوان یکی از بزرگ‌ترین نکات منÙÛŒ این Ø§Ù†ØØµØ§Ø±ÛŒ PS5 شناخته شود.
با وجود تمام این نکات منÙی، Destruction AllStars در زمان شروع گیم‌پلی می‌تواند تجربه‌ای جذاب را برای مخاطب به همراه داشته باشد. شما برای شروع هر مسابقه باید از میان تعداد زیادی شخصیت یکی را انتخاب کرده Ùˆ در ادامه وارد نبرد با دیگر رقبا شوید. هر شخصیت دو قابلیت مخصوص به خود را در اختیار دارد Ú©Ù‡ یکی از آنها مربوط به ØØ§Ù„ت پیاده شده Ùˆ دیگری در اصل خودرویی است Ú©Ù‡ هرکدام نوعی Ù…Ù†ØØµØ± به ÙØ±Ø¯ از آن را در اختیار داشته Ùˆ با نام Hero Vehicle شناخته می‌شود. هرچند گیمر در ابتدای بازی به Ø´Ú©Ù„ پیاده کار را شروع می‌کند اما به سرعت وارد یکی از چند نوع اتومبیل استاندارد شده Ùˆ ÙØ±Ø§ÛŒÙ†Ø¯ اصلی یعنی درگیر شدن با دیگر گیمرها را شروع می‌کند. کنترل اتومبیل، ÙØ±Ù…ان‌دهی Ùˆ برخوردها به بهترین Ø´Ú©Ù„ ممکن طراØÛŒ شده Ùˆ یادآور دوران اوج ژانر Car Combat هستند. هر کدام از اتومبیل‌ بسته به کلاسی Ú©Ù‡ در آن قرار می‌گیرند، رانندگی Ùˆ مشخصات Ù…ØªÙØ§ÙˆØªÛŒ را ارائه می‌کنند. با وجود این مسئله اما زمانی گیم‌پلی واقعی بازی خود را نشان می‌دهد Ú©Ù‡ وارد اتومبیل مخصوص به هرکدام از شخصیت‌ها شوید. هر کدام از این اتومبیل‌ها قابلیتی Ù…Ù†ØØµØ± به ÙØ±Ø¯ ØªØØª عنوان Breaker را ارائه می‌کنند Ú©Ù‡ بسته به شخصیت، Ù…ØªÙØ§ÙˆØª است. طراØÛŒ این اتومبیل‌ها Ùˆ قدرت‌های آنها به عنوان بزرگ‌ترین نقطه قوت Destruction AllStars شناخته می‌شوند. قدرت‌هایی Ú©Ù‡ شاید در برخی موارد تنها از دید ظاهری با یکدیگر Ù…ØªÙØ§ÙˆØª باشند اما ØØ³ÛŒ مشخص Ùˆ قابل تÙکیک را در گیمر به وجود می‌آورند. تا اینجا همه چیز به نظر خوب Ùˆ مناسب است اما کاÙیست از اتومبیل پیاده شده Ùˆ کنترل قهرمان‌های بازی را برعهده بگیرید تا متوجه شوید، هیچ جذابیتی در این بخش وجود ندارد. نه کنترل بازی به Ø´Ú©Ù„ درستی به تصمیم‌های گیمر پاسخ می‌دهد Ùˆ نه قدرت‌های آنها در ØØ§Ù„ت پیاده، کارایی خاصی را از خود نشان می‌دهد. موضوعی Ú©Ù‡ باعث Ù…ÛŒ شود عملا Ø§Ø³ØªÙØ§Ø¯Ù‡ از قدرت‌ قهرمان‌ها در ØØ§Ù„ت پیاده، بی معنی شده Ùˆ به سرعت ÙØ±Ø§Ù…وش شود. جالب است بدانید Ú©Ù‡ Ø§Ø³ØªÙØ§Ø¯Ù‡ از Hero Vehicle بسته به نواری مشخص است Ú©Ù‡ به چند Ø´Ú©Ù„ مختل٠پر Ùˆ آماده Ø§Ø³ØªÙØ§Ø¯Ù‡ می‌شود. یکی از این راه‌ها Ú©Ù‡ روندی طولانی را دنبال می‌کند، زمانی مشخص برای پر شدن نوار Hero Vehicle است. راه دوم Ùˆ سریع‌تر اما Ø¯Ø±ÛŒØ§ÙØª آیتم‌هایی هست Ú©Ù‡ در برخی نقاط نقشه بازی قرار Ú¯Ø±ÙØªÙ‡â€ŒØ§Ù†Ø¯. آیتم‌هایی Ú©Ù‡ تنها به Ø´Ú©Ù„ پیاده امکان کسب آنها را در اختیار دارید.
به Ø´Ú©Ù„ Ú©Ù„ÛŒ Ùˆ در شرایط ØªØ´Ø±ÛŒØ Ø´Ø¯Ù‡ØŒ Destruction AllStars را می‌توان به عنوان اثری قابل قبول طبقه بندی کرد اما مشکلات دیگری وجود دارند Ú©Ù‡ این بازی را خسته‌کننده Ùˆ تکراری می‌کنند. در شرایط ÙØ¹Ù„ÛŒ گیمرها تنها امکان تجربه چهار ØØ§Ù„ت مختل٠از گیم‌پلی را در اختیار دارند Ú©Ù‡ به جز Mayhem باقی آنها روندی لذت‌بخش Ùˆ سرگرم‌کننده را ارائه نمی‌کنند.
تنها بخشی از Destruction AllStars Ú©Ù‡ شاید نتوان ضع٠خاصی را در آن پیدا کرد، گراÙیک Ùˆ Ø§Ø³ØªÙØ§Ø¯Ù‡â€ŒØ§ÛŒ است Ú©Ù‡ بازی از قابلیت‌های مختل٠PS5 انجام می‌دهد. به Ø´Ú©Ù„ Ú©Ù„ÛŒ از دید بصری، ساخته Lucid Games Ú©ÛŒÙیت بسیار خوبی را ارائه کرده Ùˆ البته در مواقع بسیاری این موضوع را با تخریب‌پذیری Ùˆ جلوه‌های Ùیزیکی جالب توجهی همراه کرد. جدای از این مسئله، بازی به Ø±Ø§ØØªÛŒ Ùˆ با نرخ ÙØ±ÛŒÙ… 60 روی PS5 اجرا می‌شود Ùˆ تجربه‌ای روان را پیش روی مخاطب قرار می‌دهد. دیگر نکته مثبت Destruction AllStars به Ø§Ø³ØªÙØ§Ø¯Ù‡ بازی از کنترلر DualSence ارتباط دارد. جدای از تریگرها Ú©Ù‡ ØØ§Ù„ا ØØ³ÛŒ مشابه با پدال اتومبیل‌های واقعی را ارائه می‌کند، هپتیک Ùیدبک نیز به خوبی کار خود را انجام داده Ùˆ باعث می‌شود بخش‌های رانندگی بازی به Ø´Ú©Ù„ Ú©Ù„ÛŒ ØØ³ÛŒ خوب Ùˆ قابل قبول را منتقل کنند. بازی Destruction AllStars در نگاه اول ایده‌ای جالب را به همراه داشته Ùˆ آن را به خوبی پیاده‌سازی کرده اما ØØ§Ù„ت‌های تکراری گیم‌پلی، بخش تک Ù†ÙØ±Ù‡â€ŒØ§ÛŒ Ú©Ù‡ پشت پرداخت درون برنامه‌ای مانده Ùˆ البته گیم‌پلی بازی در زمان پیاده، باعث شده نتواند بیش از چند ثانیه گیمر را سرگرم کند.
مطالب پیشنهادی:
- بازی Destruction AllStars با تاخیر عرضه خواهد شد بازی‌های ماه Ùوریه سرویس PlayStation Plus معرÙÛŒ شدند باکس‌‎آرت‌های بازی های جدید پلی‌استیشن 5 منتشر شد جدیدترین اطلاعات از پلی استیشن 5 بررسی Ùˆ امتیازات بازی My Hero One’s Justice 2