روابط عاشقانه همیشه در ابتدا گرما Ùˆ ØØ±Ø§Ø±Øª غیر قابل وصÙÛŒ دارند. هر Ú†Ù‡ زمان پیش می‌رود شور Ùˆ شوق رابطه یک سیر نزولی را در پیش می‌گیرد تا نقطه‌ای Ú©Ù‡ ما از خودمان می‌پرسیم: Ú†Ù‡ شد Ùˆ چرا به اینجا رسیدیم؟ بسیاری از مردم در همین نقطه‌ی ØØ³Ø§Ø³ تسلیم می‌شوند. بازی It Takes Two ساخته جدید Ø¬ÙˆØ²Ù ÙØ±Ø³ کارگردان اسبق سینما Ùˆ بازیساز مشهور این روزها دقیقا همین نقطه‌ی ØØ³Ø§Ø³ Ùˆ ØÛŒØ§ØªÛŒ را نشانه Ú¯Ø±ÙØªÙ‡ Ùˆ تلاش می‌کند در کنار سرگرم‌کردن، راه‌ØÙ„‌هایی عملی برای گذر از این دوران به شما ارائه دهد.
برای تماشای بررسی ویدیویی بازی در یوتوب کلیک کنید
استودیوی خلاق Hazelight Ú©Ù‡ پیش از این با عرضه‌ی بازی A Way Out نشان داده بود در خلق عناوین داستانی چند Ù†ÙØ±Ù‡ مهارت دارد، این بار با یک بازی انقلابی پا به میدان گذاشته است؛ عنوانی Ú©Ù‡ در روزگار تکرار مکررات در دنیای سرگرمی یک تجربه ناب Ùˆ Ù…Ù†ØØµØ± به ÙØ±Ø¯ را برایتان به ارمغان آورده است.
داستان بازی It Takes TwoØŒ روایت پدر Ùˆ مادری با نام‌های Cody & May است Ú©Ù‡ تصمیم دارند از یکدیگر جدا شوند. دختر آن‌ها Rose Ú©Ù‡ از این ماجرا Ù†Ø§Ø±Ø§ØØª شده، از کتابی جادویی می‌خواهد تا پدر Ùˆ مادرش را از این تصمیم منصر٠کند. دکتر ØÚ©ÛŒÙ… Ú©Ù‡ شخصیت کتاب جادویی ماجرا است، Ø±ÙˆØ Ù¾Ø¯Ø± Ùˆ مادر Rose را وارد بدن دو عروسک Rose می‌کند. پس از این Ú©Ù‡ Cody Ùˆ May از خواب بیدار می‌شوند خود را در بدن دو عروسک چوبی مرد Ùˆ زن پیدا می‌کنند. در همین Ù„ØØ¸Ù‡ دکتر ØÚ©ÛŒÙ… به آن‌ها می‌گوید: برای آن Ú©Ù‡ بتوانید از خواب بیدار شوید باید مراØÙ„ÛŒ را پشت سر بگذارید تا بتوانید رابطه‌ی خود را ترمیم کنید. اگرچه از همان ابتدا شما می‌توانید پایان خوش بازی را ØØ¯Ø³ بزنید؛ اما به مانند بسیاری از انیمیشن‌های دیزنی قصه‌گویی در این عنوان در Ù„ØØ¸Ø§Øª تاثیرگذار طول داستان خلاصه Ù…ÛŒ شود Ùˆ نه لزوما پایان خوش آن.
از منظر روایت، It Takes Two به دو قسمت مهم تقسیم می‌شود. بخش اول قصه‌گویی در کات‌سین‌ها Ú©Ù‡ شباهت زیادی به انیمیشن‌های Pixar دارند Ùˆ اغراق نیست اگر بگویم یک انیمیشن بی Ú©Ù… Ùˆ کاست را در کات‌سین‌ها شاهد هستیم. بخش دوم روایت هم تمام Ùˆ کمال در گیم‌پلی بازی Ø§ØªÙØ§Ù‚ Ù…ÛŒâ€ŒØ§ÙØªØ¯Ø› طراØÛŒ مراØÙ„ØŒ مکانیک‌ها Ùˆ پازل‌ها با Ú©Ù…Ú© ویژوال هنری Ùˆ ÙÙ†ÛŒ بازی، ستون‌های اصلی قصه‌گویی در عنوان It Takes Two به شمار می‌آیند.
اوج هنرنمایی روایت بازی در طراØÛŒ مراØÙ„ Ùˆ پازل‌های بازی Ø§ØªÙØ§Ù‚ Ù…ÛŒâ€ŒØ§ÙØªØ¯. در ØØ§Ù„ÛŒ Ú©Ù‡ دیالوگ‌های Cody Ùˆ May در طول مراØÙ„ ریشه‌ی Ø§Ø®ØªÙ„Ø§ÙØ§ØªØ´Ø§Ù† را نمایان می‌کند، روش به کارگیری‌ المان‌ها Ùˆ ØÙ„ پازل‌ها، مسیر ØÙ„ این Ø§Ø®ØªÙ„Ø§ÙØ§Øª را به شما نشان می‌دهد.
برای مثال در بخشی از بازی متوجه می‌شوید Cody Ùˆ May دیگر برای هم جذابیتی ندارند Ùˆ مرØÙ„ه‌ی پیش رو برای ایجاد شور Ùˆ شوق Ùˆ جاذبه بین آن‌ها طراØÛŒ شده است. در این بخش از بازی یک آهنربا به دو نیم تقسیم شده Ùˆ قطب‌های مثبت Ùˆ منÙÛŒ هر کدام در اختیار یکی از دو شخصیت اصلی داستان قرار می‌گیرد. تمامی پازل‌های اصلی Ùقط Ùˆ Ùقط با یک روش ØÙ„ می‌شوند؛ تعامل دو Ù†ÙØ±Ù‡â€ŒÛŒ Cody Ùˆ May با Ø§Ø³ØªÙØ§Ø¯Ù‡ از آهنربا. Ø§Ø³ØªÙØ§Ø¯Ù‡ از آهنربا Ùˆ Ù…Ùهوم جاذبه Ùˆ کشش بین یک زوج، به هنرمندانه‌ترین Ùˆ زیباترین Ø´Ú©Ù„ ممکن، روایت بازی را به دوش می‌کشند. علاوه بر این موارد، دیالوگ‌ها، Ø§ØªÙ…Ø³ÙØ± Ù…ØÛŒØ· Ùˆ گراÙیک بازی تمام‌قد در اختیار گیم‌پلی بازی قرار دارند تا شیرینی داستان دوچندان شود.
نکته‌ی قابل توجه، سختی پازل‌ها است. معماهای بازی نه آنقدر سخت هستند Ú©Ù‡ ریتم داستان‌ ÙØ±Ø§Ù…وش شود Ùˆ نه آنقدر آسان Ú©Ù‡ نتوانند پیام داستان را انتقال دهند. بخش دیگری از روند قصه‌گویی در عنوان It Takes Two به عهده‌ی مکانیک‌های قابل Ø§Ø³ØªÙØ§Ø¯Ù‡â€ŒÛŒ بازی است. در طول Ù© مرØÙ„ه‌ی اصلی بازی قابلیت‌های متنوعی به دو شخصیت اصلی بازی داده می‌شود. به عنوان مثال در اوایل بازی، May قابلیت Ø§Ø³ØªÙØ§Ø¯Ù‡ از Ú†Ú©Ø´ Ùˆ Cody امکان Ø§Ø³ØªÙØ§Ø¯Ù‡ از میخ را در اختیار دارند. میخ Ùˆ Ú†Ú©Ø´ به صورت ناخوداگاه نقش دو مکمل را در ذهن ما تداعی می‌کنند. نکته‌ی جالب توجه مکانیک Ø§Ø³ØªÙØ§Ø¯Ù‡ از میخ Ùˆ Ú†Ú©Ø´ است. همگام بودن مراØÙ„ برای Ø§Ø³ØªÙØ§Ø¯Ù‡â€ŒÛŒ به موقع از میخ Ùˆ Ú†Ú©Ø´ØŒ بازیکن‌ها را مجبور می‌کند تا برای کنترل دو شخصیت اصلی بازی Ùˆ پیشروی در آن نقش مکمل یکدیگر را اجرا کنند. بدون آن Ú©Ù‡ ØØªÛŒ دیالوگ خاصی ابزار قصه‌گویی باشد، قصه‌گویی به وسیله‌ی طراØÛŒ مکانیک‌های بازی انجام می‌شود. تنوع زیاد مراØÙ„ØŒ پازل‌ها Ùˆ مکانیک‌های بازی نقش سرگرم‌کنندگی روایت بازی را به عهده دارند Ùˆ از تکراری شدن Ùˆ خسته کنندگی آن جلوگیری می‌کنند.
پر بی‌راه نیست اگر بگوییم مهمترین نقطه‌ی قوت عنوان It Takes Two، گیم‌پلی آن است.
Ù© مرØÙ„ه‌ی Ù…ØªÙØ§ÙˆØª Ú©Ù‡ به لط٠طراØÛŒ سیستم خلاقانه‌ی بازی باعث می‌شوند هر کدام از مراØÙ„ گیم‌پلی Ù…ØªÙØ§ÙˆØªÛŒ را به شما عرضه کنند.
برای مثال در ØØ§Ù„ÛŒ Ú©Ù‡ در یک مرØÙ„ه، بازی با زمان در کنار تلپورت نقش مکمل پلتÙورمینگ بازی را به دوش می‌کشند؛ در مرØÙ„ه‌ی بعدی Ø§Ø³ØªÙØ§Ø¯Ù‡ از دو آهنربا Ùˆ اسکیت روی یخ ماهیت گیم‌پلی را به طور کامل تغییر می‌دهند. همچنین تمرکز ØÙ„ پازل‌ها روی تعامل دو Ù†ÙØ±Ù‡ نیز باعث می‌شود تا ماهیت Co-Op بازی در Ù„ØØ¸Ù‡ به Ù„ØØ¸Ù‡â€ŒÛŒ بازی Ø§ØØ³Ø§Ø³ شود.
تنوع در گیم‌پلی بازی It Takes Two باعث می‌شود ژانر‌های Ù…ØªÙØ§ÙˆØªÛŒ را نیز تجربه کنیم. موضوعی Ú©Ù‡ از ویژگی‌های عناوین Ø¬ÙˆØ²Ù ÙØ§Ø±Ø³ خالق این بازی است Ùˆ او پیش تر با A Way Out دست به چنین کاری زده بود.
ژانرهایی مثل شوتر سوم‌شخص، پازل Ù¾Ù„ØªÙØ±Ù…ر Ùˆ ماجراجویی جهان‌باز، از جمله ژانرهایی هستند Ú©Ù‡ در طول بازی با آن‌ها مواجه خواهید شد. با وجود این Ú©Ù‡ تمام کردن بازی، بین ١٢ تا Ù¡Ûµ ساعت طول می‌کشد؛ اما برای هر کدام از شخصیت‌های اصلی(Cody & May)ØŒ گیم‌پلی Ù…ØªÙØ§ÙˆØªÛŒ را شاهد هستیم. این مورد باعث شده ارزش تکرار بازی نیز دوچندان شود. در ضمن Ù¢Ûµ Mini Game به غیر از مراØÙ„ اصلی بازی نیز در It Takes Two وجود دارد.بازی شطرنج یا مسابقه‌ی ماشین‌های کنترل از راه دور نمونه‌هایی از این بازی‌های Ú©ÙˆÚ†Ú© هستند.
یکی دیگر از ویژگی‌های سرگرم‌کننده It Takes TwoØŒ ایستراگ‌های زیاد آن است. برخی از این Ø±ÙØ±Ù†Ø³â€ŒÙ‡Ø§ به انیمیشن‌ها، بازی‌ها Ùˆ Ùیلم‌های سینمایی اشاره دارد. برای مثال در طول تجربه‌ی بازی با ایستراگ‌هایی از انیمیشن هاچ زنبور عسل، سری God Of War Ùˆ Ùیلم سینمایی ترمیناتور برخورد خواهید کرد. یکی از مهمترین ایستراگ‌های بازی تکرار تمام Ùˆ کمال یکی از مراØÙ„ اولین بازی استودیوی Hazelight یعنی عنوان Brothers: Tale of Two Sons است. ÙØ§Ø±Ø³ Ú©Ù‡ خود پیش تر از با استعدادترین کارگردان‌های سینمای سوئد Ù…ØØ³ÙˆØ¨ Ù…ÛŒ شد در این بخش به خوبی مهارت خود را نشان Ù…ÛŒ دهد طوری Ú©Ù‡ ایستراگ خود به یکی از بخش‌های جذاب بازی مبدل Ù…ÛŒ شود. به بیان ساده تر ØØ³Ù† سلیقه‌ی او در انتخاب این Ø±ÙØ±Ù†Ø³ ها، از پایه‌های اصلی سرگرم‌کنندگی بازی به شمار می‌آید. تمرکز تمام Ùˆ کمال بازی It Takes Two روی Co-Op بازی Ùˆ عدم وجود مشکلات ÙÙ†ÛŒ در بخش گیم‌پلی، چاشنی‌های نهایی این معجون دوست داشتنی هستند.
به مانند ساخته پیشین ÙØ§Ø±Ø³ یعنی A Way Out این بازی هم یک ماجراجویی Ø¯ÙˆÙ†ÙØ±Ù‡ است Ú©Ù‡ برای تجربه‌ی بصری آن ØµÙØÙ‡ به دو نیم تقسیم می‌شود Ùˆ جالب اینکه با وجود اسپلیت اسکرین بودن Ú©Ù‡ همیشگی سختی های خاص خود را از منظر ÙÙ†ÛŒ دارد اما در It Takes Two ØØªÛŒ یک بار هم شاهد Ø§ÙØª ÙØ±ÛŒÙ… یا لود شدن کند Ø¨Ø§ÙØªâ€ŒÙ‡Ø§ نخواهید بود. اهمیت این موضوع زمانی دو چندان می‌شود Ú©Ù‡ بدانید Ù…ØÙ„ قرارگیری دوربین بازی مدام در ØØ§Ù„ تغییر است. ØªÙØ§ÙˆØª جایگاه دوربین Ùˆ همینطور اختلا٠تصاویر در دو نیمه‌ی ØµÙØÙ‡â€ŒÛŒ نمایش، در هیچ کجای بازی به تجربه‌ی دیداری شما لطمه‌ای وارد نمی‌کند. در برخی از مراØÙ„ØŒ مثل اسکیت کردن روی یخ یا سواری روی شاخه‌ها، اهمیت این قابلیت ÙÙ†ÛŒ گراÙیک بازی، بیشتر نمایان می‌شود. از دیگر مزیت‌های گراÙیکی عنوان It Takes TwoØŒ تنوع در طراØÛŒ Ù…ØÛŒØ·â€ŒÙ‡Ø§ÛŒ بازی است. ÙØ¶Ø§â€ŒØ³Ø§Ø²ÛŒ بازی دقت زیادی در خلق جزییات دارد. به عنوان نمونه در مرØÙ„ه‌ی کارگاه. در این بخش وجود ابزارآلات، قوطی‌های رنگ، وسایل قدیمی Ùˆ همچنین رنگ‌بندی Ùˆ Ù…ØÙ„ قرارگیری آن‌ها در Ù…ØÛŒØ· بازی، Ú©Ù…Ú© شایانی به مسیریابی Ùˆ Ùهم Ù¾Ù„ØªÙØ±Ù…ینگ بازی می‌کند.
ویژوال چشم‌نواز این عنوان Ùقط به موارد Ùوق خلاصه نشده Ùˆ در طراØÛŒ NPCها Ùˆ باس‌های بازی نیز خلاقیت خاصی را به خرج داده است. جارو‌برقی Ùˆ جعبه‌ابزار مثال‌های خوبی از یک طراØÛŒ شخصیت بی‌نقص در این مجموعه به شمار می‌آیند. در مجموع، عنوان It Takes TwoØŒ در بخش گراÙیک یک انیمیشن تعاملی بی‌نقص را در اختیارتان قرار می‌دهد Ú©Ù‡ از بعد گراÙیک ÙÙ†ÛŒ Ùˆ هنری می‌تواند جزو بهترین‌های سال ٢٠٢١ باشد.
بازی It Takes Two در ØØ§Ù„ÛŒ با قیمت ۴٠دلار عرضه شده است Ú©Ù‡ برای تجربه‌ی آنلاین Ø¯ÙˆÙ†ÙØ±Ù‡â€ŒÛŒ آن کاÙÛŒ است Ùقط یک Ù†ÙØ± بازی را خریداری کرده باشد؛ در ØÙ‚یقت Ù†ÙØ± دوم Ùقط با یک دعوت از سوی دارنده‌ی بازی می‌تواند به تجربه‌ی بازی بپردازد. ÙØ§Ø±Øº از این جریان شما می‌توانید به صورت دو Ù†ÙØ±Ù‡ روی یک Ù¾Ù„ØªÙØ±Ù… نیز آن را بازی کنید.
طراØÛŒ صدا Ùˆ صداپیشگی بازی نیز مثل دیگر بخش‌های بازی بدون نقص است. تمامی موارد ذکر شده باعث می‌شنود تا با اثری ارزشمند Ùˆ سرگرم‌کننده روبرو باشیم.
در آخر عنوان It Takes Two یکی از بهترین عناوین Co-Op تاریخ صنعت گیم به شمار می‌آید؛ این بازی ÙØ±Ø§ØªØ± از یک بازی ویدیویی، تاثیرگذارتر از یک انیمیشن Ùˆ سرگرم‌کننده‌تر از یک Ùیلم‌سینمایی، تلاش می‌کند تا نگاه ما را به روابط عاشقانه‌ تغییر دهد. در ØÙ‚یقت Ù…ÛŒ توانیم ادعا کنیم تا به امروز هیچ بازی تا این اندازه با تمرکز روی Ù†Ú¯Ù‡ داشتن روابط عاطÙÛŒ بین یک زوج ساخته نشده Ùˆ از این منظر It Takes Two یک دستاور مهم در تاریخ صنعت بازی است. ویژگی Ú©Ù‡ باعث شده ما به این بازی نمره کامل بدهیم.
مطالب پیشنهادی:
- بازی A plague Tale: Innocence موÙÙ‚ به ÙØ±ÙˆØ´ بیش از یک میلیون نسخه شد بررسی Ùˆ امتیازات بازی Ghost of Tsushima بازی GTA V به Xbox Game Pass باز می‌گردد پیش ÙØ±ÙˆØ´ کنسول پلی‌استیشن 5 از 10 سپتامبر با مدل‌های تجملاتی آن آغاز می‌شود Ù…Ø§ÛŒÚ©Ø±ÙˆØ³Ø§ÙØª قابلیت FPS Boost را برای ایکس باکس سری ایکس Ùˆ اس معرÙÛŒ کرد