بازی‌های آنلاین بخش بسیار بزرگی از صنعت ویدئوگیم را تشکیل می‌دهند Ùˆ در دنیای امروز صنعت بازی بسیاری از این عناوین از ساختارهای تعیین شده Ùˆ البته Ù…ØØ¨ÙˆØ¨ Ø§Ø³ØªÙØ§Ø¯Ù‡ می‌کنند. بسیار Ú©Ù… پیش می‌آید Ú©Ù‡ سازندگان بخواهند بیرون از قاب مورد علاقه گیمرها، اثری را خلق کنند اما بازی Chivalry 2 یکی از این بازی‌ها است Ú©Ù‡ ساختار تکراری بتل رویال این روزهای بازی‌های مالتی پلیر را پیش رو Ù†Ú¯Ø±ÙØªÙ‡. البته سوال اصلی این است Ú©Ù‡ آیا Chivalry 2 می‌تواند در ØØ¶ÙˆØ± بازی‌های بسیار بزرگ مالتی‌پلیر، موÙÙ‚ باشد یا خیر؟
باید Ú¯ÙØª Chivalry 2 یک بازی در سبک Hack & Slash است Ú©Ù‡ در دنیای قرون وسطی Ùˆ به صورت مالتی پلیر دنبال می‌شود. از آنجا Ú©Ù‡ بازی دارای بخش داستانی نیست، تیم سازنده نیز وقت زیادی را به داستان سرایی اختصاص نداده. دنیای این بازی به دو Ø¬Ù†Ø§Ø Mason Ùˆ Agatha تقسیم می‌شود. گیمر می‌تواند علاقه خود برای بازی کردن برای هر کدام از این دو Ø¬Ù†Ø§Ø Ø±Ø§ بعد از آموزش اول بازی اعلام کرده Ùˆ کات سین بسیار کوتاهی را مبنی به معرÙÛŒ آنها مشاهده کند. البته انتخاب میان این دو در نهایت ØªÙØ§ÙˆØª چندانی ندارد Ùˆ تاثیری در گیم‌پلی نخواهد داشت. Chivalry 2 در هسته گیم‌پلی بازی بسیار آسانی است اما پیاده سازی آن در میلیون‌ها موقعیت موجود در بازی آنلاین می‌تواند بسیار سرگرم کننده باشد. در بازی چهار کلاس مختل٠وجود دارد. به جز کلاس Archer Ú©Ù‡ از تیر Ùˆ کمان برای درگیری از راه دور Ø§Ø³ØªÙØ§Ø¯Ù‡ می‌کند، سه کلاس دیگر برای درگیری‌های تن به تن طراØÛŒ شدند. البته هر کدام از این چهار کلاس ویژگی‌های مختص به خود را دارند. کلاس Vanguard دارای قدرت بدنی بسیار بالا Ùˆ سرعت ØØ±Ú©Øª زیادی است. کلاس Footman شاید بهترین نقطه برای شروع بازی باشد چون ترکیبی متعادل از زره، سرعت Ùˆ ØØ±Ú©Øª است. کلاس Knight نیز قدرتمندترین کلاس از Ù„ØØ§Ø¸ Ø³Ø·Ø Ø³Ù„Ø§Ù…ØªÛŒ Ùˆ زره خواهد بود. این کلاس بیشتر به عنوان یک تانک در مبارزات Ø§Ø³ØªÙØ§Ø¯Ù‡ خواهد شد تا بتواند با جذب کردن بیشتر ضربات دشمن، در اصل خط Ø´Ú©Ù† تیم خود باشد.
باید Ú¯ÙØª Ú©Ù‡ تقریبا تعادل بسیار خوبی در طراØÛŒ چهار کلاس ØØ§Ø¶Ø± در بازی وجود دارد. نکته جذاب در مورد کلاس‌ها، زیرشاخه‌های طراØÛŒ شده برای آنهاست. هر کلاس دارای سه زیرشاخه خواهد بود Ú©Ù‡ با بازی کردن Ùˆ کسب Ø³Ø·Ø Ø¨ÛŒØ´ØªØ± به مرور زمان در دسترس گیمر قرار خواهد Ú¯Ø±ÙØª. به عنوان مثال کلاس Archer دارای سه زیرشاخه LongbowmanØŒ Crossbowman Ùˆ Skirmisher خواهد بود. دو زیرشاخه ابتدایی به گیمر اجازه می‌دهد تا از نوع خاصی از تیر Ùˆ کمان Ø§Ø³ØªÙØ§Ø¯Ù‡ کند Ùˆ بر اساس نیاز نقش خود را بهتر در بازی پیاده سازی کنند. Skirmisher نیز به گیمر اجازه می‌دهد تا ØØªÛŒ در درگیری‌های تن به تن نیز ØØ¶ÙˆØ± داشته باشد.
مبارزات تن به تن دارای در نگاه اول دارای پیچیدگی چندان خاصی نیست. گیمر می‌تواند از سه مدل ضربه Ø§Ø³ØªÙØ§Ø¯Ù‡ کند Ú©Ù‡ هر کدام انیمیشن بسیار خاصی دارند. همچنین قابلیت Ø¯ÙØ§Ø¹ کردن در مقابل ضربات نیز وجود دارد. هر کدام از ضربات موجود در بازی قابلیت زنجیر شدن با دیگر ضربات را دارند. بدین ترتیب اگر بتوانید ØØ±ÛŒÙ خود را در موقعیت ضع٠قرار داده Ùˆ یک کمبو زنجیروار را پیاده سازی کنید، می‌توانید بسیار سریع او را از پا در آورید. امکان پرتاب کردن Ø³Ù„Ø§Ø Ø¯Ø± بازی وجود دارد Ú©Ù‡ می‌تواند Ù„ØØ¸Ø§Øª بسیار جالبی را به وجود آورد. سازندگان در بازی از خشونت واقع گرایانه‌ای Ø§Ø³ØªÙØ§Ø¯Ù‡ کردند اما تلاش کردند تا از کمدی نیز در بازی خود Ø§Ø³ØªÙØ§Ø¯Ù‡ کنند. به عنوان مثال اعضای بدن قطع شده در میدان جنگ توسط گیمر قابلیت برداشتن Ùˆ البته Ø§Ø³ØªÙØ§Ø¯Ù‡ در مبارزه دارند. همچنین دیالوگ‌های از پیش تعیین شده بسیار زیادی در بازی وجود دارند Ú©Ù‡ همگی در ساختاری کمدی نوشته شدند. البته از آنجا Ú©Ù‡ Chivalry 2 ØµØ±ÙØ§ یک بازی آنلاین است باید انتظار این را داشته باشید Ú©Ù‡ ØØ±ÛŒÙ چندان Ø±Ø§ØØª تسلیم نشود. یادگیری قواعد Ú©Ù„ÛŒ هسته گیم‌پلی Ùˆ مبارزات در Chivalry 2 به زمان زیادی نیاز ندارد اما کسب مهارت در آن کاملا به تجربه گیمر از بازی‌های آنلاین بستگی دارد. اگر جز Ø§ÙØ±Ø§Ø¯ÛŒ باشید Ú©Ù‡ بازی‌های مالتی پلیر زیادی را انجام دادید می‌توانید بعد از چند مبارزه به دید بسیار خوبی از مسابقات Ùˆ موقعیت‌ها دست پیدا کنید. در ØØ§Ù„ت Ú©Ù„ÛŒ هسته اصلی گیم‌پلی Chivalry 2 بسیار لذت بخش است.
گیم‌پلی بسیار جذاب نیاز به ساختاری مناسب برای رشد دارد. در بازی‌های مالتی‌پلیر این ساختار به نقشه‌‌ها Ùˆ ØØ§Ù„ت‌های مختل٠تقسیم بندی می‌شوند. Chivalry 2 Ù…ØªØ§Ø³ÙØ§Ù†Ù‡ در این بخش چندان موÙÙ‚ عمل نکرده.  این بازی دارای دو ØØ§Ù„ت مسابقه شامل Ù…ØØ§ØµØ±Ù‡ قلعه (Siege) Ùˆ Free For All  است. بخش FFA شامل بازی‌های Team Deathmatch نیز خواهد بود. در Ù…ØØ§ØµØ±Ù‡ قلعه، گیمرها به دو Ø¬Ù†Ø§Ø Mason Ùˆ Agatha تقسیم شده Ùˆ بازی را در ساختار مسابقات 40 یا 64 Ù†ÙØ±Ù‡ آغاز می‌کنند. بازی Ù…ØØ§ØµØ±Ù‡ قلعه شامل بخش‌های مختلÙÛŒ است Ùˆ به نوعی در هر بخش از بازی تیم مهاجم برای تسخیر قلعه باید وظای٠مختلÙÛŒ را انجام دهد در ØØ§Ù„ÛŒ تیم Ù…Ø¯Ø§ÙØ¹ ØµØ±ÙØ§ باید از انجام آن وظیÙÙ‡ جلوگیری کند. برخی از این وظای٠جذابیت چندانی ندارند. به عنوان مثال دزدیدن جعبه‌های طلا Ùˆ انتقال آن به منطقه مد نظر می‌تواند بسیار کسل کننده باشد. اگر تیم مهاجم بتواند به داخل قلعه Ùˆ آخرین لایه Ø¯ÙØ§Ø¹ÛŒ Ù†Ùوذ پیدا کند، بالاترین گیمر در تیم Ù…Ø¯Ø§ÙØ¹ از Ù„ØØ§Ø¸ امتیاز به عنوان پادشاه قلعه معرÙÛŒ خواهد شد. سپس زمان بسیار Ù…ØØ¯ÙˆØ¯ÛŒ در نظر Ú¯Ø±ÙØªÙ‡ می‌شود تا تیم مهاجم بتواند این پادشاه را نابود کند. برنده Ùˆ بازنده بازی نیز بر اساس زنده ماندن یا نماندن این پادشاه تعیین خواهد شد. بخش Ù…ØØ§ØµØ±Ù‡ قلعه در ØØ§Ù„ÛŒ Ú©Ù‡ شاید در ابتدا بسیار جذاب به نظر می‌رسد می‌تواند به سرعت تکراری شود. بعد از چند مسابقه Ù…Ø®ØªÙ„ÙØŒ همه چیز ثابت به نظر می‌رسد Ùˆ ØµØ±ÙØ§ مبارزات تن به تن است Ú©Ù‡ نقش متغییر را در این معادله تکراری بازی خواهد کرد. در بخش دیگر بازی‌های FFA Ùˆ Team Deathmatch نیز از ساختار بسیار سنتی Ø§Ø³ØªÙØ§Ø¯Ù‡ کرده Ùˆ گیمر‌ها را در به صورت مستقیم Ùˆ بدون هیچ وظیÙه‌ای اضاÙÙ‡ در مقابل یکدیگر قرار می‌دهد.
یکی دیگر از مشکلات Chivalry 2 عدم تنوع در نقشه‌ها است. تعداد نقشه‌های بخش Ù…ØØ§ØµØ±Ù‡ قلعه به پنج عدد Ù…ØØ¯ÙˆØ¯ شده Ùˆ FFA نیز ØµØ±ÙØ§ دارای سه نقشه است. نقشه‌های مربوط به Ù…ØØ§ØµØ±Ù‡ قلعه از وسعت نسبتا زیادی برخوردار هستند Ùˆ می‌توان این بزرگی را توجیه مناسبی برای تعداد Ú©Ù… آنها قرار داد اما نقشه‌های FFA بسیار Ù…ØØ¯ÙˆØ¯ هستند Ùˆ انتظار Ù…ÛŒâ€ŒØ±ÙØª Ú©Ù‡ تعداد آنها نیز بیشتر باشد. یکی دیگر از مشکلات این بازی، اتصال به سرور است. در بسیاری از مواقع اتصال به درستی انجام نمی‌شود Ùˆ باید چندین دقیقه منتظر اتصال به سرور باشید. البته به نظر می‌رسد Ú©Ù‡ این مشکل به مرور زمان توسط تیم سازنده ØÙ„ شود.
برای ساخت Chivalry 2 از Unreal Engine 4 Ø§Ø³ØªÙØ§Ø¯Ù‡ شده. باید Ú¯ÙØª Chivalry 2 ترکیبی از خوبی‌ها Ùˆ بدی‌ها در بخش گراÙیکی خواهد بود. طراØÛŒ هنری بازی بسیار خوب انجام شده Ùˆ ØØ³ ØØ¶ÙˆØ± در نبردهای قرون وسطی را به گیمر ارائه می‌کند. در بخش ÙÙ†ÛŒ البته ÙØ±Ø§Ø² Ùˆ نشیب‌هایی وجود دارد. برخی مدل‌ها مانند سلاØâ€ŒÙ‡Ø§ وشخصیت‌ها دارای جزئیات بسیار زیادی هستند اما برخی دیگر از مدل‌ها مانند درخت‌ها بسیار بی Ú©ÛŒÙیت طراØÛŒ شدند. در برخی از نقشه‌ها نیز مشکلاتی در بخش Draw Distance به وجود می‌آید Ú©Ù‡ پس زمینه تصویری چندان خوبی را به تصویر نمی‌کشد. مشکل بارگزاری مدل‌ها نیز به ÙˆØ¶ÙˆØ Ø¯Ø± ابتدای هر مسابقه مشاهده می‌شود. این مشکل ØØªÛŒ می‌تواند در طول مسابقه نیز مشاهده شود. در بخش صداگذاری باید Ú¯ÙØª Ú©Ù‡ تیم سازنده تا ØØ¯ بسیار زیادی موÙÙ‚ عمل کرده. صدای برخورد سلاØâ€ŒÙ‡Ø§ÛŒ مختل٠به زیبایی طراØÛŒ شدند Ùˆ ØØ³ مبارزه را به خوبی به گیمر انتقال خواهند داد. همچنین Ø§ØªÙ…Ø³ÙØ± Ú©Ù„ÛŒ مبارزات با توجه به صداگذاری Ù…ØÛŒØ·ÛŒ بسیار باورپذیرتر است. در بخش صداگذاری شخصیت‌ها نیز باید Ú¯ÙØª Ú©Ù‡ سازندگان رویکردی بسیار کمدی را در نظر Ú¯Ø±ÙØªÙ†Ø¯. تقریبا همه دیالوگ‌های از پیش تعیین شده دارای ساختاری کمدی هستند.
Chivalry 2 این روزها به یکی از Ù…ØØ¨ÙˆØ¨â€ŒØªØ±ÛŒÙ† بازی‌های مالتی پلیر تبدیل شده است. دلیل این Ù…ØØ¨ÙˆØ¨ÛŒØª بدون Ø´Ú© گیم‌پلی جذاب Ùˆ سرگرم کننده خواهد بود. البته همانگونه Ú©Ù‡ اشاره شد کمبود بخش‌های مختل٠بازی Ùˆ همچنین تعداد Ú©Ù… نقشه‌ها از بزرگترین نقاط ضع٠این بازی هستند. در ØØ§Ù„ ØØ§Ø¶Ø± Chivalry 2 می‌تواند تا ساعت‌ها سرگرم کننده باشد اما برای تداوم آن نیاز است Ú©Ù‡ به‌روزرسانی‌های مختلÙÛŒ برای آن عرضه شود. تجربه این اثر برای هواداران بازی‌های مالتی پلیر به شدت توصیه می‌شود.
مطالب پیشنهادی:
- بررسی Ùˆ امتیازات بازی Ninja Gaiden: Master Collection بازی Hollow Knight: Silksong در E3 2021 ØØ¶ÙˆØ± نخواهد داشت بررسی Ùˆ امتیازات بازی RIDE 4 به‌زودی اطلاعات جدیدی از بازی Hollow Knight: Silksong منتشر می‌شود همه چیز در مورد مولتی پلیر Call of Duty Black Ops Cold War (به همراه تاریخ بتای رایگان)