با گذشت ØØ¯ÙˆØ¯ Û¹ ماه از عرضه بازی Ùورتزا هورایزون ۵، ØØ§Ù„ نوبت به عرضه اولین DLC بازی رسیده است. تیم پلی‌گراند یک‌بار دیگر به سراغ مسابقات Hot Wheels Ø±ÙØªÙ‡ تا یکی از Ù…ØØ¨ÙˆØ¨â€ŒØªØ±ÛŒÙ† DLCهای شماره سوم را این‌بار برای شماره پنجم هورایزون در دسترس علاقمندان قرار دهد. بسته Ø§Ù„ØØ§Ù‚ÛŒ جدید هر چند از همه Ù„ØØ§Ø¸ نسبت به شماره سوم Ù¾ÛŒØ´Ø±ÙØª کرده، اما نبود نبوغ Ùˆ خلاقیتی Ú©Ù‡ تیم پلی‌گراند برای DLCهای قبلی به خرج داده بود از همان شروع به شدت Ø§ØØ³Ø§Ø³ می‌شود.
این‌بار برای تجربه مسابقات هات ویلز به آسمان‌های مکزیک Ú©Ù‡ میزبان نسخه اصلی بود Ø³ÙØ± می‌کنیم. همانند شماره اصلی، این‌بار هم سناریویی ساده با مضمون «تبدیل شدن به قهرمان مسابقات هات‌ویلز» برای بازی در نظر Ú¯Ø±ÙØªÙ‡ شده Ú©Ù‡ در عمل بهانه‌ای برای شروع این بخش باشد. البته این بخش روایت ساده بدون اشکال هم نیست. ØØªÙ…ا اگر شماره اصلی را تجربه کرده باشید، می‌دانید Ú©Ù‡ در طول بازی شخصیت‌هایی وجود دارند Ú©Ù‡ در خصوص ویژگی اتومبیل‌ها Ùˆ شرایط Ú©Ù„ÛŒ مسابقات به شما ØªÙˆØ¶ÛŒØ Ù…ÛŒâ€ŒØ¯Ù‡Ù†Ø¯ Ùˆ اطلاعات مختصر Ùˆ Ù…Ùیدی را در خصوص تاریخچه‌ اتومبیل‌ها Ùˆ یا کشور مکزیک در اختیار ما قرار می‌دهند. ØØ§Ù„ در سرزمین خیالی هات‌ویلز Ùˆ اتومبیل‌هایی Ú©Ù‡ بر اساس مدل‌های اسباب بازی ساخته شده‌اند، وجود این بخش‌ها تا ØØ¯ÙˆØ¯ÛŒ آزار دهنده Ùˆ بدون Ø§Ø³ØªÙØ§Ø¯Ù‡ است به خصوص Ú©Ù‡ شخصیت‌ها با جدیت کامل در خصوص آن‌ها ØµØØ¨Øª می‌کنند. به عنوان مثال Ú†Ù‡ کسی اهمیت می‌دهد Ú©Ù‡ اتومبیل‌‌های اسباب بازی هات ویلز دارای Ú†Ù‡ تاریخچه‌ای هستند Ùˆ یا با چند اسب بخار در بازی وجود دارند Ùˆ اصلا چرا این قدر باید توسط شخصیت‌های راوی جدی Ú¯Ø±ÙØªÙ‡ شوند؟
بازی با همان مسابقه اولش وسعت پهناور نقشه هات ویلز را به نمایش می‌گذارد. نقشه‌ای Ú©Ù‡ از چهار بخش مختل٠تشکیل شده، به اندازه نیمی از مکزیک وسعت دارد Ùˆ هر بخش نقشه در عمل همانند ÙØµÙ„ÛŒ Ù…ØªÙØ§ÙˆØª عمل می‌کند. بخش‌های غربی شامل سرزمین‌های پوشیده از بر٠می‌شوند Ùˆ در بخش‌ شرقی هم با سرزمینی خشک Ùˆ بیابانی طر٠هستیم. در Ú©Ù„ می‌توان وجود این بخش‌های مختل٠را به عنوان اولین نکته مثبت هات ویلز نام برد. در ØØ§Ù„ÛŒ Ú©Ù‡ در دو شماره اخیر هورایزون، برای تجربه مسابقات در ÙØµÙ„‌های مختل٠مجبور بودیم تا به مدت یک Ù‡ÙØªÙ‡ برای تغییر ÙØµÙ„ صبر کنیم، در هات ویلز به Ù†ØÙˆÛŒ چهار ÙØµÙ„ در قالب بخش‌های مختل٠نقشه در اختیار ما قرار می‌گیرند. مسابقات هم در طول تجربه هات ویلز به خوبی در تمام نقاط نقشه پخش شده‌اند Ùˆ هیچ کدام از جاده‌ها بدون Ø§Ø³ØªÙØ§Ø¯Ù‡ قرار نخواهند Ú¯Ø±ÙØª.
Ù…ØÛŒØ· خیالی هات ویلز به خوبی ÙØ±ØµØª مناسبی را به استودیو پلی‌گراند داده تا دست به خلاقیت بزند Ùˆ مسیر های Ù…ØªÙØ§ÙˆØª Ùˆ جذابی را خلق کنند. در قسمت‌های برÙی، در دل یک کوه به رانندگی خواهیم پرداخت Ú©Ù‡ مواد مذاب در دل آن در ØØ§Ù„ جوشیدن است Ùˆ یا در بخش‌های شمالی نقشه شاهد وجود آب‌شار هایی عظیمی هستیم Ú©Ù‡ از هر نقطه از نقشه قابل رویت هستند. Û¹ اتومبیل مختل٠در کلاس‌های مختل٠از اتومبیل‌های ساخته شده توسط هات‌ویلز در طول تجربه دی ال سی هورایزون در دسترس ما قرار می‌گیرند. هر چند تعداد این اتومبیل‌ها زیاد نیست، اما در خصوص قدرت Ùˆ کلاس بندی‌ از تنوع خوبی برخوردار هستند. از جمله این اتومبیل‌ها می‌توان به مدل Û²Û°Û±Û¸ شورلت COPO کامارو Ùˆ یا اتومبیل بون شیکر مدل Û²Û°Û±Û± اشاره کرد. همچنین می‌توان بازی را با Ø§Ø³ØªÙØ§Ø¯Ù‡ از اتومبیل‌های معمولی هم تجربه کرد.
یکی دیگر از تغییراتی Ú©Ù‡ در هات ولیز در نظر Ú¯Ø±ÙØªÙ‡ شده، سیستم Ù¾ÛŒØ´Ø±ÙØª است Ú©Ù‡ کاملا Ù…ØªÙØ§ÙˆØª نسبت به شماره اصلی عمل می‌کند. در ØØ§Ù„ÛŒ Ú©Ù‡ شماره چهارم Ùˆ پنجم هورایزون بیشتر سعی کرده بودند تا عنوانی در دسترس برای تمام پلیر ها باشند Ùˆ پیشروی در بازی به امری به شدت ساده تبدیل شده بود، اما هات ویلز همانند نامه عاشقانه‌ای است Ú©Ù‡ برای Ø·Ø±ÙØ¯Ø§Ø±Ø§Ù† قدیمی سری نوشته شده Ùˆ در عمل سعی دارد تا بازیکن را برای پیشروی در مسابقات به چالش بکشد. سیستم Ú©Ù„ÛŒ پیشروی در بازی بر پایه جمع‌آوری امتیاز برای آزادسازی مسابقات Ùˆ کلاس خودرو های جدید بنا شده است. این امتیازات هم در شروع با پیروزی در مسابقات، شرکت در اکتیویتی های بازی Ùˆ یا جمع‌آوری آیتم های داخل نقشه به دست می‌آیند. اما هر Ú†Ù‡ در بازی Ù¾ÛŒØ´Ø±ÙØª کنیم، جمع‌آوری امتیازات هم سخت‌تر می‌شود. به عنوان مثال امتیاز‌اتی برای پیروزی در مسابقات در درجه‌های سختی بالا در نظر Ú¯Ø±ÙØªÙ‡ شده یا ØØªÛŒ امتیازاتی هم برای ثبت رکورد clean در تمام Û±Û¸ ترک جدید در بازی وجود دارد. عواملی Ú©Ù‡ در شماره های اصلی وجود نداشتند Ùˆ در عمل در نسخه اصلی هورایزون Ùˆ به خصوص شماره چهارم پاداش خاصی برای اول شدن در مسابقات Ùˆ یا تجربه بازی بر روی درجه سختی بالاتر به غیر از پول بیشتر وجود نداشت. در Ú©Ù„ از این موارد می‌توان به عنوان نکات مثبت هات ویلز نام برد Ùˆ قطعا ارزش تکرار بازی را چندین برابر Ø§ÙØ²Ø§ÛŒØ´ می‌دهد.
مسابقات Ùˆ اکتیویتی های هات ویلز همانند نسخی اصلی در Ø³Ø·Ø Ù†Ù‚Ø´Ù‡ پخش شده‌اند. در کنار مسابقات همیشگی Ú©Ù‡ در Û±Û¸ پیست مختل٠بازی در جریان هستند، دوربین‌های ثبت سرعت، بخش‌های مربوط به Ø¯Ø±ÛŒÙØªØŒ بخش مربوط به شغل‌ها Ùˆ … در هات ویلز هم با تعداد کمتری در Ø³Ø·Ø Ù†Ù‚Ø´Ù‡ دسترس هستند.
بخش آنلاین هات ویلز از دو بخش تشکیل شده‌است. مسابقات هورایزون اپن Ùˆ مسابقات هورایزون تورکه در اولی در مقابل دیگر پلیر ها به رقابت خواهید پرداخت Ùˆ در دومی با همکاری پلیر ها با هوش مصنوعی رقابت خواهید کرد. در خصوص هورایزون تور ØªÙˆØ¶ÛŒØ Ø®Ø§ØµÛŒ نیاز نیست Ùˆ از همان سیستم شماره اصلی بهره می‌برد. اما بخش هورایزون اپن دست خوش تغییراتی نسبت به زمان عرضه هورایزون Ûµ شده Ùˆ ØØ§Ù„ شاهد وجود قوانین Ùˆ پنالتی‌هایی برای این بخش هستیم Ú©Ù‡ Ú©Ù…Ú© به سزایی در سهولت تجربه بخش آنلاین کرده‌است. به عنوان مثال در این بخش در خصوص تخل٠رانندگان، سرعت آن‌ها Ú©Ù… شده Ùˆ یا در خصوص وقوع تصاد٠عمدی، بازی به صورت خودکار رانندگان را به ØØ§Ù„ت گوست تبدیل می‌کند تا جریان مسابقه بدون اشکال دنبال شود.
آدرنالین Ùˆ سرعت بخش‌های جدانشدنی هات ولیز به شمار می‌روند. Ú†Ù‡ زمانی Ú©Ù‡ از اتومبیل‌های اسباب‌بازی آن‌ها Ø§Ø³ØªÙØ§Ø¯Ù‡ کنید Ùˆ یا Ú†Ù‡ زمانی Ú©Ù‡ مشغول تجربه نسخه‌ ویدیوگیمی‌ آن در عنوان Ùورتزا هورایزون باشید. در این شماره به لط٠چند قابلیت جدید در پیست‌های مسابقه‌، این آدرنالین Ùˆ ØØ³ سرعت به اوج خودش رسیده Ùˆ بخش‌هایی همانند قسمت‌های آهن ربایی Ùˆ یا Ø§ÙØ²ÙˆÙ†Ù‡â€ŒÙ‡Ø§ÛŒ سرعت باعث ایجاد شرایط جذابی در بازی شده‌اند. به Ú©Ù…Ú© قسمت‌های آهن‌ربایی می‌توان به صورت کامل جاذبه را کنار گذاشت Ùˆ در ØØ§Ù„تی Ú©Ù‡ اتومبیل ما با زاویه Û¹Û° درجه نسبت به Ø³Ø·Ø Ø²Ù…ÛŒÙ† در ØØ§Ù„ ØØ±Ú©Øª است، در شرایطی خاص آن را کنترل کرد Ùˆ Ø§ÙØ²ÙˆÙ†Ù‡â€ŒÙ‡Ø§ÛŒ سرعتی هم باعث دستیابی به بیشترین میزان سرعت خواهد شد Ú©Ù‡ در نسخه اصلی میسر نبود. بدین صورت به Ø±Ø§ØØªÛŒ میتوان در هر مسابقه سرعتی بالغ بر Û²Û°Û° مایل بر ساعت را برای خودرو های کلاس‌های ضعی٠تر هم ØØªÛŒ تجربه کرد.
یکی از مشکلات شماره پنجم به خصوص در نسخه PC باگ‌ها، مشکلات بخش آنلاین Ùˆ مشکلات تکنیکی در زمان عرضه بودند Ú©Ù‡ با گذر زمان بر طر٠شدند. ØØ§Ù„ هات ویلز عرضه شده Ùˆ همچنان می‌توان مشکلات Ùˆ باگ‌هایی را در بخش‌های مختل٠بازی پیدا کرد. یکی از مشکلات بر می‌گردد به سیستم لول آپ بخش‌ آنلاین Ùˆ مسابقات هورایزون اپن Ú©Ù‡ می‌تواند با انجام تنها سه مسابقه لول شما را ده‌ها لول Ø§ÙØ²Ø§ÛŒØ´ دهد. یا یکی دیگر از مشکلات به در دسترس نبودن DLC بازی در بعضی از مواقع بر می‌گردد Ú©Ù‡ شما را مجبور به اجرا دوباره بازی یا ØØªÛŒ نصبت دوباره DLC می‌کند. البته انتظار می‌رود این مشکلات به زودی توسط پلی گراند برطر٠شوند.
با گذر از تمام بخش‌های خوب هات ویلز Ùˆ بعد از تجربه Ú©Ù„ مسابقات آن Ú©Ù‡ به ØØ¯ÙˆØ¯Ø§ Û±Û° ساعت زمان نیاز دارد، به بخش آزار دهنده ماجرا می‌رسیم Ùˆ آن هم کمرنگ شدن ØØ³ نبوغ Ùˆ خلاقیت برای ساخت این DLC جدید است. تمام شماره‌های عرضه شده هورایزون بدون استثنا با هر بسته Ø§Ù„ØØ§Ù‚ÛŒ بخش یا قابلیت جدیدی را برای اولین بار به سری اضاÙÙ‡ کرده بودند. به عنوان مثال شماره اول میزبان مسابقات رالی بود. در شماره دوم Ø·ÙˆÙØ§Ù† Ùˆ شرایط Ù…ØªÙØ§ÙˆØª آب Ùˆ هوایی در اختیار مخاطب قرار Ú¯Ø±ÙØª. شماره سوم میزبان مسابقات هات ویلز بود Ùˆ در نهایت در شماره چهارم هم سرزمین Ùˆ اتومبیل‌های لگویی به عنوان بسته Ø§Ù„ØØ§Ù‚ÛŒ منتشر شدند. اما در شماره پنجم تنها شاهد نسخه بزرگتر همان هات ویلز شماره سوم هستیم Ùˆ دیگر خبری از قابلیت‌ یا بخش جدیدی در این نسخه نیست. با این ØØ§Ù„ همچنان نمی‌توان از Ú©ÛŒÙیت Ùˆ لذت بالای هات ویلز چشم پوشی کرد Ùˆ قطعا این DLC تجربه‌ای جداب برای علاقمندان به ژانر آرکید Ùˆ سرعت دیوانه‌وار است.