نام Mike Laidlaw در صنعت بازی به برخی از مهم‌ترین آثار نسل ششم Ùˆ Ù‡ÙØªÙ… گره خورده. او Ú©Ù‡ در خلق بازی‌هایی نظیر Jade EmpireØŒ Mass Effect Ùˆ مجموعه Dragon Age نقش داشته، بخشی جدایی ناپذیر از تاریخ بازی‌ها به شمار می‌رود. Laidlaw در سال 2020 تصمیم به تاسیس استدیویی جدید به نام Yellow Brick Games Ú¯Ø±ÙØª تا پروژه‌های خود را به دور از دردسر کمپانی‌های بزرگ پیگیری کند. او در این راه تنها نبود Ùˆ برخی از توسعه‌دهندگان با تجربه استدیوی کبک Ubisoft نیز به او در استدیوی تازه تاسیس‌اش ملØÙ‚ شدند. اولین پروژه این استدیو، Eternal Strands نام دارد Ú©Ù‡ به دلیل سابقه خوب توسعه‌دهنده‌های آن، امید زیادی به آن می‌رود. آیا این بازی می‌تواند ستاره‌ای دیگر در روزمه پربار Mike Laidlaw Ùˆ همکاران‌اش باشد یا به تجربه‌ای تلخ برای‌شان تبدیل می‌شود؟
با برخوردن به نام Ø§ÙØ±Ø§Ø¯ خوش‌سابقه‌ای Ú©Ù‡ در توسعه بازی Eternal Strands نقش داشتند، به جذابیت دنیای این اثر امیدوار می‌شویم. این امید در همان Ù„ØØ¸Ø§Øª اول، Ú©Ù… Ú©Ù… جای خود را به ناامیدی می‌دهد. با این‌که جهانی Ú©Ù‡ این بازی پیش روی گیمرها قرار می‌دهد زیباست، اما به سرعت نقاط ضعÙ‌اش نمایان می‌شود. گراÙیک هنری از جذابیت‌های بازی است. Ù…ØÛŒØ·â€ŒÙ‡Ø§ÛŒ شاد Ùˆ رنگارنگ Ùˆ سرشار از ریزه‌کاری سبب می‌شود Ú©Ù‡ هیچ‌گاه از تماشای زیبایی‌های بصری Eternal Strands خسته نشویم. ØØ¬Ù… بالای جزییاتی Ú©Ù‡ در زره شخصیت اصلی به کار Ø±ÙØªÙ‡ قابل قبول است. طراØÛŒ دشمنان با همان ذوق Ùˆ ØÙˆØµÙ„ه‌ای انجام شده Ú©Ù‡ در سایر اجزای Ù…ØÛŒØ· مشاهده می‌شود. البته سایر شخصیت‌ها طراØÛŒ Ù…Ù†ØØµØ±Ø¨Ù‡â€ŒÙردی نداشته Ùˆ نمونه‌های شبیه به آن‌ها را به ÙˆÙور در بازی‌های دیگر دیده‌ایم. Ù…ØªØ§Ø³ÙØ§Ù†Ù‡ بقیه اجزای جهان بازی نیز تعری٠چندانی ندارد.
هرچند داستان Eternal Strands جالب توجه بوده Ùˆ ارزشمند است اما شخصیت‌های بازی نمی‌توانند چرخ‌های آن‌را به ØØ±Ú©Øª درآورده Ùˆ گیمرها را برای تجربه داستان بازی تا پایان Ù†Ú¯Ù‡ دارند. شخصیت‌ها به Ø´Ú©Ù„ÛŒ غیر طبیعی مهربان Ùˆ مودب هستند؛ آن‌قدر Ú©Ù‡ Ø§ØØ³Ø§Ø³ تظاهر Ùˆ عدم صداقت را منتقل می‌کنند. همه با هم مهربان هستند Ùˆ Ø´Ú© Ùˆ تردیدشان نسبت به شخصیت اصلی، در همان چند دقیقه اول از بین می‌رود. روند اعتماد شخصیت‌ها به یکدیگر به شدت غیر طبیعی Ùˆ مصنوعی است Ùˆ باعث نمی‌شود Ú©Ù‡ به آن‌ها Ùˆ روابط‌شان علاقه‌مند شویم. به نظر می‌رسد Ú©Ù‡ دیالوگ‌های رد Ùˆ بدل شده بین شخصیت‌ها به امن‌ترین Ø´Ú©Ù„ ممکن نوشته شده تا کسی ØØ³ نکند Ú©Ù‡ به او توهین شده. چالش‌های Ø§ØØ³Ø§Ø³ÛŒ داستانی به هیچ عنوان به شخصیت‌های بازی سرایت نکرده Ùˆ آن‌ها را ØªØØª تاثیر قرار نمی‌دهد. این سبب شده تا شخصیت‌های بازی جذابیت خود را از دست بدهند Ùˆ با یکدیگر ÙØ±Ù‚ چندانی نداشته باشند. اهمیتی ندارد Ú©Ù‡ داستان بازی چقدر جذاب است، هنگامی Ú©Ù‡ مهم‌ترین اجزای آن یعنی شخصیت‌ها Ú©ÛŒÙیت بسیار پایینی داشته باشند، داستان نیز پیش نمی‌رود.
اما هرقدر شخصیت‌ پردازی Ùˆ دیالوگ‌ها بی Ú©ÛŒÙیت Ùˆ ضعی٠هستند، موسیقی بازی Ùˆ صداگذاری قوی است. موسیقی دل‌نشین بازی لذت گشت‌وگذار در Ù…ØÛŒØ· را بیش‌تر می‌کند. صداپیشه‌های شخصیت‌ها را برخی از با تجربه‌ترین هنرمندان عرصه صدا تشکیل می‌دهند. این موضوع شبیه به سرو کردن یک نوشیدنی بسیار بدمزه در زیباترین لیوان است Ú©Ù‡ علی‌رغم همه زیبایی‌های‌اش، نمی‌توان از آن لذت برد. دیالوگ‌های ÙØ±Ø§Ù…وش‌شدنی Ùˆ خسته‌کننده بازی با هنر خاصی بیان می‌شوند. اما هیچ‌ چیزی، ØØªÛŒ زیباترین صداها نیز نمی‌تواند دیالوگ‌ها را نجات داده Ùˆ قابل تØÙ…Ù„ کند.
از نظر گیم‌پلی، Eternal Strands مجموعه‌ای هیجان‌انگیز از ایØزمان انتشار : 3 ماه قبل
Y.A : نویسنده

برچسب ها : بررسی Ùˆ امتیازات بازی Eternal Strands, اخبار Ùˆ معرÙÛŒ بازی ها اخبار بازی ها معرÙÛŒ بازی ها اخبار Ùˆ معرÙÛŒ بازی
در صورت خرابی لینکها ما رو مطلع کنید
گزارش خرابی
آمار باز دید این مطلب بررسی Ùˆ امتیازات بازی Eternal Strands
تعداد کل بازدید ها: 65
تعداد بازدید های ماه جاری: 65 نظرات و پیشنهادات