غذاهای جذاب آذربایجان که در شهر باکو باید تست کنید

غذاهای جذاب آذربایجان که در شهر باکو باید تست کنید
نام : غذاهای جذاب آذربایجان که در شهر باکو باید تست کنید
آخرین بروزرسانی : دانلود با لینک مستقیم اضافه شد

مسیر فعلی شما در سایت دهکده دانلود و بازی : دانلود بازی-->>> بازی فلش-->>> دانلود بازی اکشن بازی اکشن آنلاین-->>> غذاهای جذاب آذربایجان که در شهر باکو باید تست کنید
خلاصه بازی: غذاهای جذاب آذربایجان که در شهر باکو باید تست کنید
آذربایجان را می توان کشوری دانست که در میان کشورهای قفقاز و مدیترانه و همینطور خاور میانه دارای دارای تنوغ غذایی بسیاری بوده که همین امر سبب می شود در زمان سفر به این کشور بسیار زیبا علاوه بر بهره بردن از جاذبه های گردشگری نیز بتوانید از جاذبه های غذایی این کشور نیز بهره کافی را برده و از آنها لذت ببرید.  آذربایجان به دلیل داشتن آب و هوای بسیار مطبوع و متنوع توانسته است رنج بسیار زیادی از مواد غذایی را تولید و در امر آشپزی از آنها استفاده کند. به همین دلیل همواره غذاهای آذری از موواد تازه گیاهی و حیوانی بهره می برد و یکی از دلایل خوشمزگی این غذا ها نیز همین است.
اما با توجه به این اقلیم بسیار خوش آب و هوا و همینطور تنوع بسیار زیاد مواد غذایی در آذربایجان سبب نشده است تا این منطقه دارای غذاهایی باشد که به ضاعقه ما خوش نمی آید. بلکه دارای یکی از بهترین فرهنگ های غذایی بوده که تا اندازه بسیار زیادی با ما فرهنگ غذایی فلات ایران همخوانی دارد. جالب است که بدانید آذربایجان به دلیل نزدیک بودن به 3 منطقه قفقاز و آناتولی و مدیترانه وهمینطور ساله های بسیار زیادی که تحت حک.مت شوروی بوده است و نزدیکی به فلات ایران دارای غذاهایی بر گرفته از تمامی این فرهنگ ها بوده و من به شما این قول را می دهم که شما می توانید یک تور شکم گردی بسیار هیجان انگیز را در آذربایجان تجربه کنید و اگر شما جز آن دسته از افرادی هستید که سفر را به دلیل کشف خوراکی های جدید و خوشمزه انجام می دهید و همینطور از قصد آنرا را دارید که با فرهنگ غذاهایی کشوری دیگر را بیشتر بشناسید به شما تبریگ میگویم آذربایجان می تواند هوشمندانه ترین انتخاب شما برای انتخاب به عنوان یک مرک گردشگری باشد. در ادامه با ما همراه باشید تا شما را با خوشمزه ترین غذاهای آذربایجان آشنا کنیم.  تور هند آفردار ویژه ارزان و رزرو لحظه آخری را از دست ندهید.
دلمه
در تور باکو دلمه را میتوان یکی از پرطرفدار ترین غذاها و در عین حال بیمن المللی ترین غذایی که به طور کلی در این منطقه از تنگه بوسفر در ترکیه گرفته تا در جنوب آن در شهر های ترکیه و سواحل مدیترانه تا در کوه های قفقاز که به نوعی می توان این مکان را مهد این غذا دانست و تا فلات وسیع و پر فراز و نشیب ایران زمین و همینطور بخش های بسیار زیادی از خاور میانه و عربستان. در این غذای بسیار لذید که از اکثر سبزیجات گوشتی مانند بادمجان و گوجه و یا فلفل دلمه استفاده می شود اما گل سر سبد تمامی آنها را می توان دلمه برگ مو یا برگ انگور دانست که به شکل کاملا هنرمندانه ای با موادی که غالب آنها را گوشت چرخ کرده و همینطور سبزیجات معطر به همراه برنج تشکیل می دهد درست میشود. این غذای بسیار لذیذ را بسته به نوع فرهنگ غذایی و همینطور سلیقه چشایی پر می کنند و آنرا مورد استفاده قرار می دهند. این غذا با توجه به جغرافیایی که در آن طبخ می شود روش های پخت متفاوتی دارد. به طور مثال در آذربایجان در کوزه ها و ظرف های سفالی که بر روی آتش و یا درون کوره قرار میگیرند می پزند. بعد از آنکه دلمه به همراه گوشت های قلوه ای در کنار آنها به طور کامل پخته شد نوش جان می شود.
دوگا این غذا نیز در آذربایجان خودمان نیز بسیار مشهور و معروف است و در منطقه های ترک نشین ایران به آش دوغ معروف می باشد این غذای به ظاهر ساده اما بسیار مقوی از دوغ بسیار ترش تهیه می شود که همین امر یبب می شود شما با وعده آبکی ترش روبه رو باشید اما این قول را به شما می دهم که این آش تا حد بسیار زیادی خوشمزه بوده تا جایی که در لیست ما در جایگاه دوم قرار گرفته است. این غذا اگر با دوغ محلی تهیه بشود بسیار لذیذ بوده و موادی که در ان استفاده می شود شامل سبزی های معطری مانند شیوید و جعفری است ئ از دیگر مواد تشکیل دهنده آن می توان به برنج و نخود نیز اشاره کرد اما به این نکته توجه داشته باشید که نخود ها لاشد قبل از آنکه در  آش مورد استفاده قرار بگیرند به مدت 24 اعت باید در آب رد خیسانده شوند.
لونگی
غذایی که در عید های بسیار خاص تور باکو خصوصا عی نوروز تهیه و طبخ می شود و باید این نکته را نیز متذکر شد که از ماهی و مرغ استفاده می شئد ئ تقریبا جز غذاهای تشریفاتی به حساب می آید. این غذا دارای افزودنی های بسیار زیادی بوده که در میان آنها می توان به گردو همینطور الو نیز اشاره کرد. زمانی که این غذا با ماهی سفید و یا خاویار طبخ می شود بسیار لذیذ تر است.
در مطلب فوق آماده شده توسط سایت سفر باتو ، سعی شده است تا تعداد از خوشمزه ترین غذاهای آذربایجان را برای شما توضیح دهیم.

زمان انتشار : 51 ماه قبل Y.A : نویسنده
رمز فایلها www.dehkadeyedownload.ir مطالبی که مال تابستان هستند رمز زیر dehkadeyedownload.ir در صورتی که copy va past میکنید دقت کنید در آخر آن space رو پاک کنید
برچسب ها :
دانلود بازی فلش اکشن بازی اکشن آنلاین بازی فلش آنلاین بازی اکشن بازی فلش بازی فلش آنلاین اکشن بازی فلش اکشن بازی آنلاین اکشن و جنگی دانلود اکشن بازیهای اکشن دانلود بازی اکشن
در صورت خرابی لینکها ما رو مطلع کنید
گزارش خرابی

آمار باز دید این مطلب غذاهای جذاب آذربایجان که در شهر باکو باید تست کنید
تعداد کل بازدید ها: 911
تعداد بازدید های ماه جاری: 911 نظرات و پیشنهادات
نام شما  :
ایمل شما :

سوال امنیتی :

رنگ خورشید چه رنگی میباشد
پاسخ شما :
نظر خود را وارد کنید

مطالب ویژه