بازی‌هایی با هد٠قرار دادن ورزش اسکیت این روز‌ها در بازار بسیار کمیاب هستند. تعداد Ú©Ù…ÛŒ از بازی‌ها از این ورزش به عنوان هد٠اصلی خود Ø§Ø³ØªÙØ§Ø¯Ù‡ کرده Ùˆ این روزها مانند قدیم نیز شاهد عرضه شد عناوین مختل٠Tony Hawk نیستیم. Rollerdrome اثری است Ú©Ù‡ توسط استودیو Roll7 سازنده سری OlliOlli ساخته شده Ú©Ù‡ توانایی خود در Ø§Ø³ØªÙØ§Ø¯Ù‡ از اسکیت را ثابت کرده. اینبار Rollerdrome گیمر را در نقش کارا ØØ³Ù† قرار می‌دهد Ú©Ù‡ در مسابقات خونین در آینده‌ای نزدیک شرکت خواهد کرد. این بازی ترکیب Ù…ØªÙØ§ÙˆØªÛŒ از ورزش اسکیت Ùˆ اکشن را به گیمر ارائه می‌کند Ú©Ù‡ در نوع خود Ù…Ù†ØØµØ± به ÙØ±Ø¯ است اما آیا ترکیب اشاره شده می‌تواند نظر گیمرها را به خود جلب کند؟
داستان بازی در سال 2030 رخ می‌دهد، جایی Ú©Ù‡ کارا ØØ³Ù† به عنوان یک شرکت کننده در مسابقه‌ای عجیب شرکت خواهد کرد. در این مسابقات، شرکت کننده در یک زمین مسابقه اسکیت قرار Ú¯Ø±ÙØªÙ‡ اما هد٠اصلی مبارزه با دشمنان تا دندان Ù…Ø³Ù„Ø Ø®ÙˆØ§Ù‡Ø¯ بود. در بهترین ØØ§Ù„ت می‌توان Ú¯ÙØª Ú©Ù‡ Rollerdrome ترکیبی از بازی‌های Tony Hawk Ùˆ Doom Eternal است. در ØØ§Ù„ÛŒ Ú©Ù‡ گیمر باید به Ùکر اسکیت کردن در Ù…ØÛŒØ·â€ŒÙ‡Ø§ÛŒ مختل٠باشد، در عین ØØ§Ù„ باید با تعداد زیادی از دشمن‌ها نیز مبارزه کند. در ابتدا گیمر با مراØÙ„ تمرینی بازی را شروع می‌کند. منطق اصلی بازی انجام ØØ±Ú©Ø§Øª نمایشی اسکیت Ùˆ سپس از بین بردن دشمنان است. در ØØ§Ù„ÛŒ Ú©Ù‡ گیمر می‌تواند اسلØÙ‡â€ŒÙ‡Ø§ÛŒ مختلÙÛŒ را با خود ØÙ…Ù„ کند، برای دستیابی به مهمات گیمر باید ØØ±Ú©Ø§Øª نمایشی انجام دهد. بدین ترتیب این دو وجهه مختل٠از بازی Ú©Ù‡ در واقع دو ژانر Ù…ØªÙØ§ÙˆØª هستند، به یکدیگر گره خواهند خورد. در هسته اصلی گیم پلی، گیمر با ØØ±Ú©Øª در زمین باید ØØ±Ú©Ø§Øª نمایش انجام داده، از گلوله‌های دشمن ÙØ±Ø§Ø± کرده Ùˆ سپس به اشکال مختل٠آنها را از پای در بیاورد. در ØÛŒÙ† انجام ØØ±Ú©Ø§Øª نمایشی، بازی به Ø´Ú©Ù„ صØÙ†Ù‡ آهسته پیگیری می‌شود تا گیمر بتواند با کنترل بیشتری به تیراندازی بپردازد. با پیشروی در مراØÙ„ØŒ مدل‌های مختل٠از دشمن‌ها در مقابل گیمر قرار می‌گیرند. بعضی از آنها ØµØ±ÙØ§ Ø³Ù„Ø§Ø Ø³Ø±Ø¯ در دست داشته، دیگران از Ø³Ù„Ø§Ø Ø±Ø§Ù‡ دور Ø§Ø³ØªÙØ§Ø¯Ù‡ کرده، تعدادی نیز از راکت بهره برده Ùˆ برخی دیگر نیز دارای سپر هستند.
 مبارزه کردن با Ù¾ÛŒØ´Ø±ÙØª در مراØÙ„ Ùˆ در عین ØØ§Ù„ مدیریت مهمات با Ø§Ø³ØªÙØ§Ø¯Ù‡ از ØØ±Ú©Ø§Øª نمایشی سریعا به آشوبی بی نظیر تبدیل می‌شود. چیزی Ú©Ù‡ شاید مشابه آن را جدیدا در عنوانی مثل Doom Eternal تجربه کرده باشید. به صورت Ú©Ù„ÛŒ باید Ú¯ÙØª Ú©Ù‡ گیم‌پلی با توجه به پیچیدگی ظاهری، ساختار بسیار خوب Ùˆ قابل درکی دارد. برای Ø±Ø§ØØªÛŒ کار، گیمر در ØÛŒÙ† اسکیت کردن Ùˆ پرش‌های مختل٠نمی‌تواند کنترل را از دست داده Ùˆ به زمین بخورد. بدین ترتیب دیگر نگرانی در این زمینه وجود نداشته Ùˆ تمرکز بیشتری روی ترکیب اسکیت Ùˆ اکشن وجود دارد. با Ù¾ÛŒØ´Ø±ÙØª در بازی Ùˆ رسیدن به مراØÙ„ پایانی، آشوب در گیم‌پلی به شدت Ø§ÙØ²Ø§ÛŒØ´ پیدا می‌کند. مدیریت اسکیت Ùˆ مبارزه با چندین نوع مختل٠دشمن Ú©Ù‡ هر کدام نیاز به استراتژی مخصوص برای از بین بردن دارد، سختی بازی را به Ø´Ú©Ù„ قابل توجهی Ø§ÙØ²Ø§ÛŒØ´ داده Ùˆ در سمت مقابل از لذت آن می‌کاهد. به عنوان مثال گیمر باید در ØÛŒÙ† مدیریت مهمات خود Ùˆ برنامه ریزی برای ØÙ…له به یک دشمن Ú©Ù‡ از سپر Ø§Ø³ØªÙØ§Ø¯Ù‡ می‌کند، همزمان از دست چندین اسناپیر در میان مین‌های مختل٠روی زمین ÙØ±Ø§Ø± کند در ØØ§Ù„ÛŒ Ú©Ù‡ تعدادی دیگر از دشمن‌ها در ØØ§Ù„ تلپورت کردن به مکان‌های مختل٠و ØÙ…له هستند. البته تیم سازنده برای مقابله با این درجه سختی، ویژگی‌های مختلÙÛŒ را در بازی مانند مهمات Ù†Ø§Ù…ØØ¯ÙˆØ¯ØŒ زمان صØÙ†Ù‡ آهسته Ù†Ø§Ù…ØØ¯ÙˆØ¯ Ùˆ … را در بازی گنجانده‌اند اما بعد از Ø§Ø³ØªÙØ§Ø¯Ù‡ از آنها نمی‌توانید امتیاز خود را در جدول رده بندی آنلاین پست کنید. برای به پایان رساندن مراØÙ„ Rollerdrome تنها به چند ساعت نیاز خواهید داشت. البته این میزان می‌تواند بسیار Ù…ØªÙØ§ÙˆØª باشد. هر مرØÙ„Ù‡ شامل چالش‌های مختلÙÛŒ است Ú©Ù‡ اگر گیمر دنبال ثبت رکورد نباشد، اهمیت چندانی نخواهند داشت. در این بین نیز نبود بخش ‌چند Ù†ÙØ±Ù‡ آنلاین یک ÙØ±ØµØª از دست Ø±ÙØªÙ‡ است. به نظر می‌رسد Ú©Ù‡ تیم سازنده می‌توانست بخش ‌چند Ù†ÙØ±Ù‡ آنلاین بسیار جذابی را برای Rollerdrome طراØÛŒ کند اما آنها ØµØ±ÙØ§ به جدول ثبت امتیازات به صورت آنلاین بسنده کردند.
تجربه مثبتی Ú©Ù‡ در بخش‌های ابتدایی گیم‌پلی ارائه شده در قسمت بصری نیز تکرار می‌شود. در ØØ§Ù„ÛŒ Ú©Ù‡ شاید Rollerdrome از Ù„ØØ§Ø¸ ÙÙ†ÛŒ با بازی‌های قدرتمند توان مبارزه را نداشته باشد اما ساختار هنری آن بسیار جذاب به نظر می‌رسد. تیم سازنده از ساختار سل شید گراÙیکی بازی OlliOlli در ساخت دنیای Rollerdrome نیز Ø§Ø³ØªÙØ§Ø¯Ù‡ کرده اما ØØ§Ù„ا به نظر می‌رسد Ú©Ù‡ این بازی بسیار شبیه به کتاب‌های کامیک است. در ØØ§Ù„ÛŒ Ú©Ù‡ شاید دنیای بازی دارای پالت رنگی بسیار متنوعی نیست اما ØØ³ Ùˆ ØØ§Ù„ خوبی را به گیمر منتقل می‌کند. طراØÛŒ کاراکتر اصلی Ùˆ اسلØÙ‡â€ŒÙ‡Ø§ نیز به خوبی انجام شده. طراØÛŒ مدل دشمن‌ها نیز دارای جزئیات خوبی است Ùˆ بدون نیاز به نزدیک شدن زیاد به آنها می‌توانید تشخیص دهید Ú©Ù‡ با کدام یک از دشمن‌ها طر٠هستید. طراØÛŒ نقشه‌های مختل٠نیز به خوبی انجام شده Ùˆ گیمر می‌تواند به Ø±Ø§ØØªÛŒ در Ù…ØÛŒØ· ØØ±Ú©Øª کرده، به انجام ØØ±Ú©Ø§Øª نمایشی مشغول شده Ùˆ مبارزات را پیش ببرد. در کنار بخش گراÙیکی، تیم سازنده از موسیقی متن خوبی Ø§Ø³ØªÙØ§Ø¯Ù‡ کرده. این موسیقی هماهنگی بسیار خوبی با گیم‌پلی، Ù…ØÛŒØ· نقشه‌ها Ùˆ Ø§ØªÙ…Ø³ÙØ± Ú©Ù„ÛŒ بازی دارد. صداگذاری سلاØâ€ŒÙ‡Ø§ نیز به خوبی انجام شده است.
در نهایت باید Ú¯ÙØª Ú©Ù‡ Rollerdrome یک تجربه Ù…Ù†ØØµØ± به ÙØ±Ø¯ است. اثری Ú©Ù‡ توانسته دو ژانر Ù…ØªÙØ§ÙˆØª را به یکدیگر به خوبی ادغام کرده Ùˆ در انتها نیز سرگرم کننده باشد. گیم‌پلی روان، گراÙیک هنری جذاب Ùˆ چالش‌های مختل٠از ویژگی‌های اصلی این بازی هستند. البته درجه Ø§ÙØ²Ø§ÛŒØ´ درجه سختی در نیمه پایانی بازی Ùˆ عدم ØØ¶ÙˆØ± بخش ‌چند Ù†ÙØ±Ù‡ آنلاین از بزرگترین مشکلات این اثر هستند.