اگر از هواداران قدیمی سری هیتمن باشید Ø§ØØªÙ…الا بعد از انتشار Hitman 2 نگران آینده این مجموعه شدید Ø› هرچند  IO Interactive در قسمت سوم بار دیگر به دوران اوج خود بازگشت. این استودیو دانمارکی در سال 2012 با عرضه Hitman Absolution تصمیم داشت تا جان تازه‌ای به این سری ببخشد اما تغییرات گسترده چندان برای هواداران قدیمی این سری خوشایند نبود. آنها سپس تصمیم Ú¯Ø±ÙØªÙ†Ø¯ تا سری هیتمن را به ریشه‌های اصلی خود بازگردانند اما عرضه قسمت به قسمت Ùˆ در نهایت Ú©ÛŒÙیت نه چندان بالای بازی باعث شد تا توجه زیادی به این مجموعه نشود. هیتمن 2 نیز به نوع خود سقوطی آزاد برای این مجموعه به شمار Ù…ÛŒâ€ŒØ±ÙØª Ùˆ در این نقطه هیتمن تقریبا به یک بازی معمولی تبدیل شد. Hitman 3 در ØØ§Ù„ÛŒ عرضه شده Ú©Ù‡ IO به یک استودیو کامل مستقل به شمار می‌رود. Hitman 3 به تازگی به بازار راه پیدا کرده Ùˆ باید Ú¯ÙØª Ú©Ù‡ این استودیو دانمارکی کار بسیار بزرگی را انجام داده.
برای مشاهده بررسی ویدیویی بازی در یوتوب کلیک کنید
در واقع باید Ú¯ÙØª هیتمن 3 پایانی بر سه گانه‌ای است Ú©Ù‡ زوایای جدیدی از دنیای این سری را به گیمر نشان می‌دهد. دو بازی اول این سری نکات داستانی را برای گیمر بازگو می‌کرد Ú©Ù‡ چندان ÙˆØ§Ø¶Ø Ø¨Ù‡ نظر نمی‌رسیدند. بزرگترین مشکل شاید روایت بسیار Ú¯Ù†Ú¯ Ùˆ عدم ارائه ØªÙˆØ¶ÛŒØØ§Øª مناسب بود Ú©Ù‡ باعث می‌شد گیمر آنچنان Ú©Ù‡ باید با داستان ارتباط برقرار نکند. عدم نتیجه گیری داستانی در هر دو بازی نیز باعث شدند تا داستان جذاب نباشد. البته شاید بتوان از این نقطه ضع٠به عنوان Ù¾Ù„ØªÙØ±Ù…ÛŒ برای پرش Hitman 3 یاد کرد. داستان Hitman 3 Ø¨Ù„Ø§ÙØ§ØµÙ„Ù‡ بعد از نسخه دوم دنبال می‌شود. در نسخه دوم مامور 47 بعد از Ùهمیدن هویت Lucas Grey تصمیم می‌گیرد Ú©Ù‡ با Ú©Ù…Ú© او مسبب سرنوشت خود را مجازات کند. دکتر Ort-Meyer ÙØ±Ø¯ÛŒ است Ú©Ù‡ 47 Ùˆ لوکاس گری را شبیه سازی کرده Ùˆ در نهایت آنها را به قاتل‌هایی بی رØÙ… تبدیل کرد. در ادامه مشخص می‌شود Ú©Ù‡ Ort-Meyer در واقع عضوی از یک سازمان مخو٠ به اسم Providence است Ú©Ù‡ تاثیر بسیار زیادی در Ø§ØªÙØ§Ù‚ات جهانی دارند. در این بین Ø§ØªÙØ§Ù‚ات زیادی رخ می‌دهد Ú©Ù‡ در Hitman 2 بسیار Ú¯Ù†Ú¯ به نظر می‌رسند اما با آغاز Hitman 3 در هر مرØÙ„Ù‡ پاسخ بسیاری از سوالات موجود به گیمر ارائه می‌شود. هد٠اصلی مامور 47 در هیتمن 3 نابود کردن Providence است. او راه خود را با Ú©Ù…Ú© مستقیم لوکاس گری Ùˆ دایانا برنوود همکار قدیمی خود آغاز می‌کند. روایت داستان در Hitman 3 بسیار بهتر از دو نسخه قبلی انجام می‌شود. در هر مرØÙ„Ù‡ سوالات بسیار زیادی پاسخ داده می‌شود Ú©Ù‡ باعث می‌شود گیمر دید بسیار بهتری نسبت به Ø§ØªÙØ§Ù‚ات رخ داده داشته باشد. ساختار داستانی اینبار بسیار شبیه روزهای اوج هیتمن است Ùˆ گیمرهای قدیمی قطعا از این Ø§ØªÙØ§Ù‚ بسیار Ø®ÙˆØ´ØØ§Ù„ خواهند شد. به نظر می‌رسد Ú©Ù‡ IO با جدا شدن از Square Enix جان تازه‌ای پیدا کرده Ùˆ ØØ§Ù„ا هیتمن به همان عنوان دوست داشتنی گذشته تبدیل شده است.
در بخش گیم‌پلی انتظار تغییرات گسترده ای وجود نداشت. هیتمن بعد از Absolution به ساختار سنتی خود بازگشت اما تصمیم بر این بود Ú©Ù‡ ساختار بازی برای گیمر‌های تازه‌کار نیز بهینه سازی شود. نقشه های بسیار پیچیده با طراØÛŒ بسیار درگیر کننده می‌تواند برای Ø·Ø±ÙØ¯Ø§Ø±Ø§Ù† قدیمی بسیار سرگرم کننده باشد اما شاید این نکته برای Ø§ÙØ±Ø§Ø¯ تازه‌کار صدق نکند. همانند دو نسخه قبل، هیتمن 3 دارای گیم‌پلی بسیار لذت بخش Ùˆ درگیر کننده است. بازی از مراØÙ„ مختلÙÛŒ تشکیل شده است Ú©Ù‡ هر کدام چالش‌های مختلÙÛŒ را در مقابل گیمر قرار می‌دهند. اگر می‌خواهید به Ø´Ú©Ù„ سنتی پیگیر گیم‌پلی باشید شاید هر مرØÙ„Ù‡ بتواند بیش از ده ساعت Ù…ØØªÙˆØ§ÛŒ خالص را به گیمر ارائه کند. در این بین همانند گذشته بخش Stories نیز در بازی ØØ¶ÙˆØ± دارد. این قسمت به گیمر اجازه می‌دهد تا با انتخاب یک سرنخ از قبل تعیین شده به راهکار خاص برای نابود کردن هد٠خود دست پیدا کند. بدون Ø´Ú© این بخش می‌تواند به آسان شدن بازی Ú©Ù…Ú© بسیار زیادی بکند اما Ø§Ø³ØªÙØ§Ø¯Ù‡ از آن اجباری نیست. اضاÙÙ‡ شدن این ویژگی در دو بازی گذشته نیز چندان مورد استقبال هوادران قدیمی قرار Ù†Ú¯Ø±ÙØª اما می‌توان Ú¯ÙØª Ú©Ù‡ با توجه به پیچیدگی Ùوق‌العاده بالای مراØÙ„ شاید تمام کردن Hitman 3 برای Ø§ÙØ±Ø§Ø¯ تازه وارد به امری Ù…ØØ§Ù„ تبدیل می‌شود
هیتمن 3 دارای مراØÙ„ بسیار زیادی نیست اما باید Ú¯ÙØª Ú©Ù‡ هر کدام از آنها را می‌توان به شیوه‌های Ù…ØªÙØ§ÙˆØª به پایان رساند. شاید دور از انتظار نباشد Ú©Ù‡ بگوییم این بازی برای پیشروی گیمر Ùˆ رسیدن به هد٠بیش از ده‌ها راه را در اختیار او قرار می‌دهد. شما می‌توانید هر هد٠را به آن Ø´Ú©Ù„ Ú©Ù‡ خودتان تصمیم می‌گیرید، نابود کنید. همانند همیشه آزادی عمل کاملا به گیمر داده شده Ùˆ او می‌تواند با بی رØÙ…ÛŒ تمام این بازی را به یک اکشن کامل تبدیل کرده یا به Ø´Ú©Ù„ÛŒ Ø±ÙØªØ§Ø± کند Ú©Ù‡ هیچ کس ØØ¶ÙˆØ± مامور 47 را در مرØÙ„Ù‡ ØØ³ نکند. این آزادی عمل یکی از دلایل زیبایی سری بازی‌های هیتمن است. طراØÛŒ مراØÙ„ به زیباترین Ø´Ú©Ù„ ممکن انجام شده است. گیمر می‌تواند از همه نقاط طراØÛŒ شده برای پیاده سازی نقشه خود Ø§Ø³ØªÙØ§Ø¯Ù‡ کند. هیتمن 3 دارای سه درجه سختی مختل٠است Ú©Ù‡ هر کدام چالش های مختلÙÛŒ را در مقابل گیمر قرار می‌دهند. اگر قصد دارید تا مهارت خود را به چالش بکشید بهتر است Ú©Ù‡ از همان ابتدا بازی را روی سخت‌ترین ØØ§Ù„ت آغاز کنید. IO توانسته تا هوش مصنوعی این بازی را به بهترین Ø´Ú©Ù„ متعادل کند. آخرین درجه سختی بازی گیمر را به این تشویق می‌کند Ú©Ù‡ دقیقا مانند یک شکارچی عمل کرده Ùˆ با صبر Ùˆ تØÙ…Ù„ به هد٠خود نزدیک شود Ùˆ در نهایت به هد٠خود برسد. یکی از تصمیمات Ø¨ØØ« برانگیز IO در تولید Ùˆ توسعه Hitman 3 ØØ°Ù بخش مالتی‌پلیر است. آنها همچنین سرور‌های هیتمن 2 را نیز در تابستان گذشته تعطیل کردند. بسیاری از گیمرها از این تصمیم ناراضی هستند Ùˆ دوست داشتند Ú©Ù‡ بخش Ù…ØØ¨ÙˆØ¨ Ghost بازهم در این بازی ØØ¶ÙˆØ± داشته باشد. در ØØ§Ù„ÛŒ Ú©Ù‡ این بخش از گیم‌پلی به Ø´Ú©Ù„ کامل ØØ°Ù شده است اما بازهم شاهد بازگشت بخش Ù…ØØ¨ÙˆØ¨ Contracts هستیم. در این بخش گیمر می‌تواند هد٠خود را تعیین کرده Ùˆ ØØªÛŒ با دوستان خود برای کسب امتیاز بیشتر به مسابقه بپردازد. در کنار آن قسمت Elusive Target نیز در بازی ØØ¶ÙˆØ± دارد Ú©Ù‡ گیمر باید با چالش‌های بسیار دشوار هدÙÛŒ خاص را نابود کند. همچنین قسمت Sniper Assassin نیز در بازی ØØ¶ÙˆØ± دارد Ú©Ù‡ گیمر باید اهدا٠خود را از دور دست با تک تیر‌انداز نابود کند.
در دو نسخه گذشته، گراÙیک بازی آنچنان Ú©Ù‡ باید Ùˆ شاید مورد توجه قرار Ù†Ú¯Ø±ÙØªÙ‡ بود. Ø§Ø³ØªÙØ§Ø¯Ù‡ از مدل‌های بی Ú©ÛŒÙیت، عدم توجه به پیاده سازی تصادم Ùˆ Ùیزیک مدل‌ها، Ø¨Ø§ÙØªâ€ŒÙ‡Ø§ÛŒ بی Ú©ÛŒÙیت Ùˆ انیمیشن های بسیار ضعی٠از نکاتی بودند Ú©Ù‡ Ø¨Ù„Ø§ÙØ§ØµÙ„Ù‡ توجه گیمر را به خود جلب می‌کردند. گرچه طراØÛŒ هنری بازی همچنان از Ú©ÛŒÙیت بالایی برخوردار بود اما در ضع٠در بخش ÙÙ†ÛŒ به ÙˆØ¶ÙˆØ Ù‚Ø§Ø¨Ù„ درک بود. Hitman 3 اینبار قدمی بسیار خوب رو به جلو به خصوص در بخش ÙÙ†ÛŒ بوده است. ØØ§Ù„ا شاهد پیاده سازی بسیار خوب تصادم اشیا Ùˆ مدل‌ها خواهیم بود. مامور 47 دیگر مانند یک Ø±ÙˆØ Ø§Ø² میان شخصیت‌های دیگر عبور نکرده Ùˆ با برخورد به آنها می‌تواند ØØªÛŒ نظر شخصیت‌های دیگر را نسبت به خود جلب کند. طراØÛŒ مدل‌ها بسیار بهتر از دو بازی گذشته انجام شده Ùˆ انیمیشن‌های مامور 47 Ú©ÛŒÙیت بسیار بهتری دارند. در کنار این نکات می‌توان Ú¯ÙØª Ú©Ù‡ بدون Ø´Ú© Ú©ÛŒÙیت Ø¨Ø§ÙØªâ€ŒÙ‡Ø§ بهبود پیدا کردند. با توجه به اینکه این بازی برای کنسول‌های نسل جدید نیز ارائه شده است، گیمر می‌تواند از نرخ ÙØ±ÛŒÙ… بدون Ù…ØØ¯ÙˆØ¯ÛŒØª بهره ببرد. همچنین برخی از مراØÙ„ نیز در واقعیت مجازی قابل تجربه خواهند بود. البته هنوز هم گیمر با برخی از باگ‌ها مواجه خواهد شد Ú©Ù‡ Ø§ØØªÙ…الا در به‌روزرسانی‌های آینده بر طر٠می‌شوند. صداگذاری نیز با Ú©ÛŒÙیت بسیار خوبی انجام شده. مامور 47 با اینکه بسیار Ú©Ù… ØµØØ¨Øª میکند اما شنیدن صدا بسیار خاص او Ù…ÛŒ تواند جذابیت بازی را Ø§ÙØ²Ø§ÛŒØ´ دهد. موسیقی بازی نیز هماهنگی بسیار خوبی با مراØÙ„ طراØÛŒ شده دارد.
سری هیتمن در چند سال گذشته با چالش‌های بسیار سختی مواجه شده بود. IOI نیز با عرضه Hitman Ùˆ Hitman 2 تلاش بسیاری انجام داد تا بتواند Ø±ÙˆØ Ø§ØµÙ„ÛŒ این مجموعه را بازیابی کند اما مشکلات زیادی را در این راه برای آنها به وجود آمد. به نظر می‌رسد جدایی از Square Enix انگیزهای تازه را به این تیم تزریق کرده Ùˆ هیتمن 3 یکی از جذابترین نسخه های عرضه شده از این سری به شمار Ù…ÛŒ رود. گیم پلی درگیر کننده، ارزش تکرار بالا Ùˆ Ù¾ÛŒØ´Ø±ÙØª از Ù„ØØ§Ø¸ تکنیکی باعث شده تا Hitman 3 به یک اثر قابل تقدیر تبدیل شود. به نظر ØØ§Ù„ا کار IOI تا مدتی با سری هیتمن به پایان رسیده Ùˆ آنها با تمرکز بیشتر به Ùکر ساخت بازی جدید جیمز باند خواهند بود.
مطالب پیشنهادی:
- انتقال مراØÙ„ بازی‌های Hitman به نسخه سوم برای تمام خریداران نسخه‌های قبلی رایگان خواهد بود بازی های جدید Ú©Ù‡ در شهریور ماه منتشر می‌شوند ØØ§Ù„ت آنلاین بازی Ghost of Tsushima معرÙÛŒ شد بازی‌های Hitman Ùˆ Shadowrun هم‌اکنون روی اپیک‌استور رایگان هستند ÙØ±ÙˆØ´ اولیه بازی Ghost of Tsushima رکوردشکنی کرد