به‌تازگی چندین توسعه‌دهنده سابق استودیوی MercurySteam اعلام کرده‌اند Ú©Ù‡ علی‌رغم کار کردن روی بازی Metroid DreadØŒ نام آن‌ها در تیتراژ این عنوان Ù„ØØ§Ø¸ نشده است. با دهکده دانلود Ùˆ جدیدترین اخبار بازی همراه شوید.
چند روزی از عرضه «متروید درد» گذشته Ùˆ این عنوان توانسته تا با نمرات عالی Ùˆ شروعی قدرتمند در بازار، به یک موÙقیت برای شرکت Nintendo تبدیل شود. اما موضوع ناامیدکننده‌ای در مورد بازی وجود دارد Ú©Ù‡ Ø§ØªÙØ§Ù‚ا به Ú©ÛŒÙیت یا Ù…ØØªÙˆÛŒØ§Øª بازی مربوط نمی‌شود. قرار Ù†Ú¯Ø±ÙØªÙ† نام توسعه‌دهندگان در بخش تیتراژ بازی‌ها، مسئله است Ú©Ù‡ برای مدت‌ها در این صنعت وجود داشته Ùˆ به‌نظر می‌رسد Ú©Ù‡ بازی Metroid DreadØŒ جدیدترین مثال از این مشکل باشد.
به گزارش وب‌سایت VandalØŒ نام چندین توسعه‌دهنده Ú©Ù‡ در ساخت این عنوان دخیل بوده‌اند، در تیتراژ نهایی بازی ذکر نشده است. روبرتو مخیاس، یکی از Ø·Ø±Ø§ØØ§Ù† 3D بازی Ú©Ù‡ 8 ماه بر روی پروژه مشغول بوده این موضوع را به‌طور عمومی در Ù¾Ø±ÙˆÙØ§ÛŒÙ„ لینکد‌این خود Ù…Ø·Ø±Ø Ú©Ø±Ø¯Ù‡ است. همچنین یک انیماتور شخصیت 3D به نام تانیا پناراندا هرناندز نیز تجربه مشابهی دارد Ùˆ علی‌رغم 7 ماه کار کردن روی بازی، نامی از او در تیتراژ پایانی دیده نمی‌شود.
مخیاس در لینکدین شخصی خود ضمن تبریک Ú¯ÙØªÙ† به تیم سازنده بابت ساخت یک اثر باکیÙیت، نوشته: «در هنگام بازی کردن Metroid DreadØŒ بسیاری از Assetها Ùˆ Ù…ØÛŒØ·â€ŒÙ‡Ø§ÛŒÛŒ Ú©Ù‡ بر روی آن‌ها کار کرده‌ام را دیدم… بنابراین کار من به بازی نهایی راه پیدا کرده است. برای همین، می‌خواهم از استودیوی MercurySteam بپرسم: چرا نام من در تیتراژ بازی نمایش داده نمی‌شود؟ آیا اشتباهی پیش آمده؟»
در همین ØØ§Ù„ØŒ هرناندز Ú©Ù‡ تجربه مشابهی داشته نیز در لینکدین خود نوشته: « دیدن اینکه نام من در تیتراژ پایانی بابت کاری Ú©Ù‡ انجام داده‌ام بازتاب داده نشده، من را غمگین می‌کند. سخت است Ú©Ù‡ بیینید آن‌ها انجام چنین کاری را Ù¾Ø°ÛŒØ±ÙØªÙ‡â€ŒØ§Ù†Ø¯ØŒ در ØØ§Ù„ÛŒ Ú©Ù‡ انیمیشنی Ú©Ù‡ من ساخته‌ام در تمام گیم‌پلی‌ها دیده می‌شود.»
در همین ØØ§Ù„ØŒ استودیوی MercurySteam نیز در بیانیه‌ای اعلام کرده Ú©Ù‡ طبق سیاست کمپانی، تنها نام Ø§ÙØ±Ø§Ø¯ÛŒ Ú©Ù‡ ØØ¯Ø§Ù‚Ù„ در 25 درصد از Ú©Ù„ طول مدت ساخت بر روی بازی کار کرده‌اند، در تیتراژ قرار Ú¯Ø±ÙØªÙ‡ است. البته این استودیوی اسپانیایی Ú¯ÙØªÙ‡ برای Ø§ÙØ±Ø§Ø¯ÛŒ Ú©Ù‡ Ú©Ù…Ú© قابل توجه Ùˆ چشم‌گیری داشته‌اند، استثنا قائل می‌شود.
همه این Ø§ØªÙØ§Ù‚ات باعث شده تا انتقادات شدیدی از قوانین Ùˆ مقررات استودیوی MercurySteam صورت بگیرد. Ø§ÙØ±Ø§Ø¯ دیگری Ú©Ù‡ در تیم سازنده ØØ¶ÙˆØ± داشته‌اند Ùˆ نام آن‌ها در تیتراژ پایانی نیامده (از جمله یک توسعه‌دهنده Ú©Ù‡ 11 ماه بر روی بازی کار کرده) نیز بابت پیگیری این موضوع از کمپانی مذکور اقدام کرده‌اند. قرار دادن نام توسعه‌دهندگان یک بازی در تیتراژ امری بدیهی است، اما همان‌طور Ú©Ù‡ Ú¯ÙØªÙ‡ شد این موضوعی است Ú©Ù‡ گاهی در صنعت بازی مشکل‌ساز می‌شود. موارد این‌چنینی باری دیگر نشان می‌دهد Ú©Ù‡ برای ریشه‌کن شدن این مشکل، هنوز کارهای زیادی باقی مانده تا انجام شود.