تازه ترین ساخته «سم بارلو» (Sam Barlow) یعنی بازی Immortality دنباله ای‌ست بر ایده‌های او در زمینه Interactive Video Games Ú©Ù‡ با انواع پازل Ùˆ جلوه های واقعی پر شده است.  اجرا این ایده ها در بازی Her Stories نام او را در این سبک به شهرت رساند. ØØ§Ù„ Immortality در تلاش برای پیش برد سبک ساخته شده Ùˆ شاید تØÙˆÙ„ÛŒ ایجاد نکرده باشد اما Ù¾ÛŒØ´Ø±ÙØª هایش به طور ØØªÙ… باعث میشود تا لذت بیشتری از Ù…ØØµÙˆÙ„ نهایی ببرید. نوشتن نقد بدون اسپویل Ùˆ یا لو دادن داستان شاید کار Ø±Ø§ØØªÛŒ نباشد، چون دقیقا بازی بر اساس همین داستان Ùˆ ویدیو ها ساخته شده است. خبری از درگیری برای دیدن نقاط مثبت گراÙیکی Ùˆ گیم پلی نیست، بلکه تمام نقاط قوت داستانی است Ú©Ù‡ ارائه میشود تا بازیکن را مجذوب خود کند.
در همین ابتدا باید Ú¯ÙØª Ú©Ù‡ با دید یک بازی نرمال نباید به سراغ Immortality Ø±ÙØª. خبری از مکانیزم های کلاسیک Ùˆ یا جدید نیست. با یک سری پازل روبرو هستید Ú©Ù‡ بر اساس داستان میتوان با آنها تعامل داشت. این داستان ها در تعدادی ویدیو قرار دارند Ú©Ù‡ هنرپیشه های واقعی در آنها Ø§ÛŒÙØ§ÛŒ نقش کرده‌اند. داستان از جایی شروع میشود Ú©Ù‡ مدل ÙØ±Ø§Ù†Ø³ÙˆÛŒ معروÙÛŒ به نام  «ماریسا مارسل» Marissa Marcel Ú©Ù‡ در سال 1999 به یکباره بدون هیچ خبری ناپدید می‌شود. با اینکه در زمان معرÙÛŒ Ú¯ÙØªÙ‡ میشود آینده درخشانی دارد، اما با وجود بازی در سه Ùیلم، هیچ کدام از این Ùیلم‌ها هیچگاه در معرض عموم نمایش داده نشدند. ØØ§Ù„ا او ناپدید شده Ùˆ باید با پیشبرد داستان ببینیم Ú©Ù‡ Ú†Ù‡ Ø§ØªÙØ§Ù‚اتی در این مدت Ø§ÙØªØ§Ø¯Ù‡ است. تعدادی زیادی کلیپ های قدیمی در قالب Ùیلم وجود دارند Ú©Ù‡ با Ø§Ø³ØªÙØ§Ø¯Ù‡ از یک دستگاه ادیت Ùیلم قدیمی میتوان آن‌ها را مجددا بررسی کرد Ùˆ یا جلو Ùˆ عقب برد. اما تصاویر آنچه Ú©Ù‡ به نظر میرسند نیستند. هرکدام از آنها دارای جزئیات Ùˆ داستان هایی هستند Ú©Ù‡ باید آن‌ها را پیدا کنید. سوالاتی را باید در هنگام مشاهده هر کدام از کلیپ ها پرسید. به طور مثال آیا اشیا داخل کلیپ ها شامل داستانی هستند ØŸ آیا صورت Ùˆ ØØ§Ù„ت بازیگران میخواهد چیزی مخÙÛŒ را به ما نشان دهند ØŸ با کلیک بر روی هر کدام از این جزئیات دستگاه ممکن است کلیپ های گمشده‌ای را نمایش دهد Ùˆ به سه Ùیلم Ú©Ù„ÛŒ موجود اضاÙÙ‡ کند. اما هر کدام از آن‌ها در دهه Ù…ØªÙØ§ÙˆØªÛŒ از 1960 Ùˆ 1970 Ø§ØªÙØ§Ù‚ Ø§ÙØªØ§Ø¯Ù‡â€ŒØ§Ù†Ø¯ Ùˆ ØÙ„ پازل های آنها نیاز به بررسی، مشاهده Ùˆ گوش کردن به دیالوگ ها دارد. اینکار زمانی پیچیده تر میشود Ú©Ù‡ کلیپ‌های گمشده Ùˆ Ù…ØªÙØ§ÙˆØª به داستان اضاÙÙ‡ میشوند Ùˆ عمق بسیار بیشتری به معماهای بازی میدهند. پس از بررسی Ùˆ جمع آوری اطلاعات لازم می‌توان این کلیپ ها را در کنار هم قرار داد تا Ùیلم‌های مشخصی Ø´Ú©Ù„ بگیرند Ùˆ دلایل داستانی Ú©Ù‡ داریم دنبال میکنیم را مشخص کنند.
 در ابتدا شاید به نظر برسد Ú©Ù‡ بازی جذابیت خاصی ندارد، اما زمانی Ú©Ù‡ درگیر داستان Ùˆ ØÙ„ معما های آن شوید، جذابیت بازی بشدت Ø§ÙØ²Ø§ÛŒØ´ پیدا می‌کند. روایت بسیار خوب بازی مجذوب کننده است اما با تمامی این ØªÙØ§Ø³ÛŒØ± این سبک مناسب همه نیست. در کنار Ùیلم های رسمی Ú©Ù‡ پخش شده اند، کلیپ های پشت صØÙ†Ù‡ شامل وقایعی هستند Ú©Ù‡ بین Marcel Ùˆ عوامل دیگر Ø§ÙØªØ§Ø¯Ù‡ Ùˆ جزئیات بیشتری را نمایش میدهند.
استایل Ùیلمی Ùˆ کلیپی همگی مربوط به دهه 60 Ùˆ 70 هستند Ùˆ برای جمع آوری Ùˆ درست کردن آنها، سم بارلو Ùˆ تیمش زمان زیادی را صر٠کرده‌اند. این میزان توجه را در تک تک کلیپ هایی Ú©Ù‡ در بازی قرار دارند Ùˆ خود جزئی از داستانی بزرگتر Ùˆ Ùیلم هستند میتوان دید. دقت در جزئیات، تغییر در ØØ§Ù„ات چهره Ùˆ Ù…ØÛŒØ· همه با ریز ترین توجه ساخته Ùˆ در کنار هم قرار Ú¯Ø±ÙØªÙ‡ اند. نمایش سه دهه سینما از 1968 تا 1999 با استایل های Ù…ØªÙØ§ÙˆØª کاری قابل توجه بوده Ú©Ù‡ در Immortality انجام شده. هرچقدر روند بازی پیش میرود بیشتر آدم به این نتیجه میرسد Ú©Ù‡ باید بیشتر به کلیپ های آن توجه کند Ùˆ سعی کند پازل های بیشتری را پیدا Ùˆ ØÙ„ کند. جادوی بازی در همین روایت است Ú©Ù‡ باعث میشود بیشتر به روند بازی دقت کرد.
در Ú©Ù„ بارلو تلاش خود را کرده چیزی را Ú©Ù‡ با Her Story به خوبی پیش برد، بهتر کند. نتیجه شده بازیی Ú©Ù‡ پر است از پازل Ùˆ داستان های جالب Ú©Ù‡ ØÙ„ هرکدام از آنها شاید در ابتدا وقت گیر به نظر برسد اما در ادامه دلیلی هستند Ú©Ù‡ پلیر را مجذوب خود میکند تا بهتر داستان را ØÙ„ کند Ùˆ پیش ببرد. باید دوباره اشاره کنیم Ú©Ù‡ این سبک از بازی شاید برای خیلی ها جذاب نباشد، اما برای Ø§ÙØ±Ø§Ø¯ÛŒ Ú©Ù‡ به دنبال تجربه Interactive هستند یکی از بهترین گزینه ها یا بهترین بازیی است Ú©Ù‡ در این سبک ساخته شده است.