Û²Û°Û²Û³ بدون Ø´Ú© سالی طلایی در یک دهه اخیر صنعت ویدیو گیم بود. سالی Ú©Ù‡ هم از Ù„ØØ§Ø¸ Ú©ÛŒÙÛŒ بازی‌های خوبی را با خود به همراه داشته Ùˆ هم از Ù„ØØ§Ø¸ Ú©Ù…ÛŒ سالی به شدت پربار بوده است. امسال برای ما ریسینگ‌باز ها هم عناوین نسبتا مهمی را با خود به همراه خواهد داشت. بازی اول، The Crew Motorfest است Ú©Ù‡ توسط استودیو Ø§ÙØ³Ø§Ù†Ù‡â€ŒØ§ÛŒ Ivory Towerیعنی همان توسعه دهندگان شاهکار‌ دوران کودکی Ùˆ نوجوانی ما مثل سری Test Drive Ùˆ البته دو نسخه اول مجموعه The Crew توسعه ÛŒØ§ÙØªÙ‡ Ùˆ به تازگی عرضه شده‌است. بازی دوم، Ùورتزا موتوراسپورت Ú©Ù‡ توسط استودیو Turn 10 در ØØ§Ù„ توسعه است Ùˆ برای اولین بار هدایت ساخت Ùˆ توسعه به Ø§ÙØ±Ø§Ø¯ÛŒ جدید در استودیو ترن Û±Û° سپرده شده تا بعد از Û¶ سال شاهد بازگشت این سری باشیم. Ùˆ البته عنوان سوم EA Sports WRC Ú©Ù‡ استودیو اصلی کدمسترز Ùˆ سازندگان درت رالی Û± Ùˆ Û² در ØØ§Ù„ توسعه آن هستند. با این اوصا٠امروز به سراغ بررسی اولین عنوان ریسینگ این لیست یعنی نسخه جدید Crew خواهیم Ø±ÙØª تا با بررسی آن ببینیم آخرین ساخته Ivory Tower تا Ú†Ù‡ ØØ¯ توانسته موÙÙ‚ ظاهر شود Ùˆ آیا این استودیو موÙÙ‚ شده تا به دوران اوج خودش باز گردد؟
دو نسخه اول کرو، عناوین open world Ùˆ بلندپروازانه‌ای بودند Ú©Ù‡ سعی داشتند قدمی رو به جلو در ژانر ریسینگ Ùˆ البته Game as a service بردارند. قرار دادن نقشه کامل آمریکا با تمام ایالت‌ها Ùˆ شهرها، امکان رانندگی اتومبیل، هواپیما، قایق Ùˆ موتور Ùˆ هزاران ساعت Ù…ØØªÙˆØ§ÛŒ رایگان به وسیله آپدیت‌های ماهیانه از نکات مثبت این سری Ù…ØØ³ÙˆØ¨ می‌شوند. هر چند بلند پروازی استودیو Ivory Tower در نهایت کار دست آن‌ها داد Ùˆ دو نسخه اول کرو با مشکلات متعددی دست Ùˆ پنجه نرم می‌کردند به خصوص در زمان عرضه. بی Ø±ÙˆØ Ø¨ÙˆØ¯Ù† Ù…ØÛŒØ· بازی، طراØÛŒ ابتدایی Ùˆ بد تعدادی از جاده‌ها Ùˆ شباهت آن‌ها به یک‌دیگر، Ùیزیک نسبتا ساده وسایل نقلیه Ùˆ البته هوش مصنوعی به شدت بد Ùˆ در کنار آن Ù…ØØªÙˆØ§ÛŒ Ú©Ù… در زمان عرضه از جمله مواردی بودند Ú©Ù‡ در عملکرد دو نسخه اول تاثیر پررنگی داشتند.
اما باید Ú¯ÙØª استودیو سازنده Ùˆ ÛŒÙˆØ¨ÛŒâ€ŒØ³Ø§ÙØª برای ساخت نسخه سوم مسیر جدیدی را انتخاب کرده‌اند Ùˆ آن هم چیزی نیست جز ساخت یک نسخه جدید از «Ùورتزا هورایزون» با نام The Crew Motorfest! در عمل از انتخاب موسیقی Ùˆ تصاویر پس زمینه منو Ú¯Ø±ÙØªÙ‡ تا بخش ساخت Ùˆ انتخاب شخصیت‌ها، ØØ§Ù„ت ÙØ³ØªÛŒÙˆØ§Ù„ÛŒ مسابقات Ùˆ پلی‌لیست‌ها، Ø§Ø³ØªÙØ§Ø¯Ù‡ از قابلیت ریوایند، انتخاب قسمتی از هاوایی به عنوان نقشه Ùˆ طراØÛŒ بخش‌های مختل٠أن با الگو Ú¯Ø±ÙØªÙ† از نسخه‌‌های چهارم Ùˆ پنجم هورایزون Ùˆ ØØªÛŒ ØØ¶ÙˆØ± شخصیت‌های مختل٠در طول بازی Ùˆ مسابقات عینا از سری هورایزون Ú©Ù¾ÛŒ برداری شده‌اند. البته یک Ù…ØØµÙˆÙ„ Ú©Ù¾ÛŒ همیشه قرار نیست عنوان بدی باشد Ùˆ Ù…ÙˆØªÙˆØ±ÙØ³Øª یکی از همان کپی‌های به شدت خوش‌ساخت Ù…ØØ³ÙˆØ¨ می‌شود Ú©Ù‡ ØØªÛŒ در بعضی موارد از نسخه های چهارم Ùˆ پنجم هورایزون هم بهتر عمل می‌کند.
با شروع بازی Ùˆ ساخت Ùˆ شخصی‌سازی شخصیت خود، وارد ÙØ³ØªÛŒÙˆØ§Ù„ مسابقات در جزیره هاوایی می‌شویم. قدم مثبت ابتدایی در همین نقشه به شدت کوچک‌تر اما با جزیئات‌تر دیده می‌شود. هر کدام از جاده های هاوایی با دقت Ùˆ Ø¸Ø±Ø§ÙØª ÙØ±Ø§ÙˆØ§Ù†ÛŒ طراØÛŒ شده‌اند Ùˆ هر کدام از آن‌ها جاده هایی کاملا استاندارد برای رانندگی Ù…ØØ³ÙˆØ¨ می‌شوند. از جاده‌های باریک Ùˆ پر پیچ Ùˆ خم Ú¯Ø±ÙØªÙ‡ تا جاده‌های Ø¢Ø³ÙØ§Ù„تی عریض Ùˆ طویل برای تست سرعت به اندازه کاÙÛŒ در جزیره هاوایی در دسترس قرار می‌گیرند. همچنین پیست‌های تشکیل شده از این جاده‌ها هم معمولا پیست‌های استانداردی هستند. هر کدام از آن‌ها زمان کاÙÛŒ برای سرعت Ú¯Ø±ÙØªÙ†ØŒ Ø¯Ø±ÛŒÙØª کردن Ùˆ یا ØØªÛŒ درگ را در طول مسیر خود در اختیار ما قرار می‌دهند Ú©Ù‡ از این ØÛŒØ« هم تعدادشان کاÙÛŒ است Ùˆ هم اکثرا با Ú©ÛŒÙیت طراØÛŒ شده‌اند.
پلی‌لیست‌های بازی را می‌توان به عنوان تمرکز اصلی بازی Ùˆ همان کریر مد آن نام برد. هر چند Ù…ÙˆØªÙˆØ±ÙØ³Øª علاوه بر پلی‌لیست های مختل٠شامل چالش ها، مسابقات آنلاین، عکس Ú¯Ø±ÙØªÙ† Ùˆ دیگر ÙØ¹Ø§Ù„یت های مختل٠هم می‌شود، اما در عمل باید Ú¯ÙØª قلب تپنده بازی پلی‌لیست‌ها Ùˆ مسابقاتشان هستند Ú©Ù‡ بعضی از آن ها به صورت دائمی Ùˆ بعضی هم به صورت Ù‡ÙØªÚ¯ÛŒ در دسترس پلیر قرار می‌گیرند. تمرکز اصلی در این نسخه هم اتومبیل‌ها هستند Ùˆ اکثر مسابقات هم برای اتومبیل‌ها طراØÛŒ شده‌اند Ùˆ تعداد انگشت شماری از مسابقات برای هواپیما Ùˆ قایق در دسترس است Ùˆ این وسایل نقلیه بیشتر برای جا به جایی در Ù…ØÛŒØ· کاربرد دارند.
پلی‌لیست های کرو به چند دسته مختل٠تقسیم Ù…ÛŒ شوند Ùˆ هر کدام تمی مختص به خود دارند. به عنوان مثال، در یکی از آن‌ها تم Ú©Ù„ÛŒ به مسابقات خیابانی ژاپن تغییر می‌کند Ùˆ شاهد Ø§Ø³ØªÙØ§Ø¯Ù‡ از نور‌های نئونی، اتومبیل‌های ژاپنی Ùˆ مسابقات درگ Ùˆ Ø¯Ø±ÛŒÙØª هستیم. یا تم دیگر به بخش‌های مختل٠هاوایی برای آشنایی با تاریخچه Ùˆ طبیعت بکر آن اختصاص دارد. در مجموع هم تعداد این مسابقات زیاد است Ùˆ هم از تنوع خوبی برخوردار هستند. یکی از بهترین ایونت‌های این بخش هم به گروه دونات مدیا اختصاص پیدا کرده Ú©Ù‡ شاهد ایونت‌های مختل٠و ØØ¶ÙˆØ± اعضای این گروه در بازی هستیم.
در بخش آنلاین شاهد پشتیبانی از Û³Û² پلیر Ùˆ قابلیت کراس پلی در بازی هستیم. مدهای بخش آنلاین شامل دمولوشن یا همان مد بتل رویال، گرند Ú©Ù‡ به صورت بازیکنان را به پیست‌های رندوم برای رقابت به یک دیگر دعوت می‌کند، سامیت کانتست Ú©Ù‡ مربوط به مد PVE بازی می‌شود Ùˆ پلیر باید رکورد بهتری در ÙØ¹Ø§Ù„یت‌های مختل٠نسبت به بقیه پلیر ها به دست آورد Ùˆ در نهایت مد کاستوم می‌شود. به صورت Ú©Ù„ÛŒ می‌توان Ú¯ÙØª این مد ها هم از تنوع خوبی برخوردار هستند Ùˆ هم به لط٠قابلیت کراس پلی اکثرا مسابقات با ØØ¯Ø§Ú©Ø«Ø± تعداد پلیر برگزار می‌شود.
یکی از مواردی Ú©Ù‡ کرو Ù…ÙˆØªÙˆØ±ÙØ³Øª در آن نسبت به رقیب خود یعنی عنوان Ùورتزا هورایزون بهتر عمل می‌کند، سیستم پاداش Ùˆ ارزیابی هر بازیکن است. نسخه های آخر Ùورتزا هورایزون عملا از همان ثانیه ابتدایی ده‌ها مدل مختل٠اتومبیل در اختیار ما قرار می‌دهند Ùˆ مسیر Ú©Ù„ÛŒ بازی به Ø´Ú©Ù„ÛŒ پیش می‌رود Ú©Ù‡ گویا کسب رتبه های اول تا سوم خیلی در اولویت نیستند Ùˆ تنها رانندگی Ùˆ تمام کردن مسابقات اولویت دارند. اما در کرو Ù…ÙˆØªÙˆØ±ÙØ³Øª با همان سیستم کلاسیک عناوین ریسینگ طر٠هستیم یعنی کسب رتبه های اول تا سوم Ùˆ Ø¯Ø±ÛŒØ§ÙØª پاداش بعد از اتمام هر پلی‌لیست. همین موضوع سبب شده تا شرکت در مسابقات مختل٠بازی Ùˆ رقابت با انگیزه‌ بیشتری پیش برود. ØØ§Ù„ برای به دست آوردن یک اتومبیل Ùˆ یا یک قطعه آپگرید خاص باید در چندین مسابقه مختل٠رقابت کنیم Ùˆ در آن ها برنده باشیم. البته هر چند سیستم Ú©Ù„ÛŒ به خوبی عمل می‌کند اما برای اکثر مسابقات پلی‌لیست‌ها بازی پلیر را تنها به Ø§Ø³ØªÙØ§Ø¯Ù‡ از یک اتومبیل خاص Ù…ØØ¯ÙˆØ¯ می‌کند Ùˆ ØØªÛŒ اجازه آپگرید Ùˆ تغییرات ظاهری هم برای آن اتومبیل در دسترس نیست. همین موضوع در نهایت باعث شده تا بخش خرید Ùˆ آپگرید اتومبیل‌ها برای بخش ØªÚ©â€ŒÙ†ÙØ±Ù‡ به شدت در این شماره کم‌رنگ شود.
بیش از Û¶Û°Û° وسیله نقلیه شامل اتومبیل، موتور، هواپیما Ùˆ قایق از ÛµÛ° شرکت مختل٠اعم از لامبورگینی، تویوتا، مکلارن، ÙØ±Ø§Ø±ÛŒØŒ نیسان Ùˆ… لیست بلند Ùˆ بالایی را در اختیار ما قرار می‌دهند. لیستی Ú©Ù‡ به خوبی هم شامل اتومبیل‌های جدیدی مثل S650 Ford Mustang سال Û²Û°Û²Û´ یا ØØªÛŒ مدل Û²Û°Û²Û² اتومبیل ÙØ±Ù…ول یک شرکت ردبول را شامل می‌شود. همچنین اتومبیل‌های Ù…ØØ¨ÙˆØ¨ Ùˆ شناخته شده‌ای مثل لامبورگینی اونتادور Ùˆ تویوتا سوپرا در Ùهرست وسایل نقلیه بازی قرار دارند.
Ùیزیک Ùˆ هندلینگ دچار تغییرات بنیادی نشده، اما ivory tower تا ØØ¯ زیادی سعی کرده تا تغییرات مثبتی را اعمال کند. چسبندگی بیشتر به Ø³Ø·Ø Ø¬Ø§Ø¯Ù‡ Ùˆ در نتیجه وزن بیشتر برای اتومبیل ها از معدود تغییراتی است Ú©Ù‡ در بخش هندلینگ Ùˆ کنترل اتومبیل ها اعمال شده است. همچنین سازندگان تا ØØ¯ زیادی سعی کرده‌اند تا وزن اتومبیل ها را بر اساس نمونه های واقعی آنها سنجیده Ùˆ در Ùیزیک بازی اعمال کنند. البته قرار نیست همانند سری GT یا ØØªÛŒ Ùورتزا هورایزون از همان استارت اول ØªÙØ§ÙˆØª یک لامبورگینی اونتادور با یک مک‌لارن P3 را تنها از روی هندلینگ Ùˆ وزن اتومبیل Ø§ØØ³Ø§Ø³ کنیم، اما باز هم تغییرات به قدری هستند Ú©Ù‡ به هر کدام از ماشین های موجود ویژگی های Ù…Ù†ØØµØ± به ÙØ±Ø¯ÛŒ را اهدا کنند. به خصوص زمانی Ú©Ù‡ مثلا از یک اتومبیل کلاس S به سراغ یک آمریکن ماسل یا یک خودرو کلاسیک برویم تغییرات کاملا در هندلینگ قابل لمس هستند. در نهایت نباید ÙØ±Ø§Ù…وش کرد Ú©Ù‡ با یک عنوان آرکید طر٠هستیم Ú©Ù‡ تا همین میزان هم بسیار خوب عمل کرده Ùˆ توانسته در بخش هندلینگ Ùˆ Ùیزیک نمره قابل قبولی را به دست آورد Ùˆ رانندگی در هاوایی یکی از بخش های به شدت جذابش به شمار Ù…ÛŒ رود.
شاید عجیب Ùˆ ØØªÛŒ اØÙ…قانه به نظر برسد اما کرو موتور ÙØ³Øª یکی از آزاردهنده‌ترین ØŒ ناشیانه‌ترین Ùˆ مزخر٠ترین صداپیشگی ها Ùˆ دیالوگ ها را در بین تمام عناوین ریسینگ عرضه شده تا به امروز با خود به همراه دارد. از همان ثانیه ابتدایی تا Ù„ØØ¸Ù‡ پایانی آخرین مسابقه Ùˆ یا ØØªÛŒ در زمان گردش در Ù…ØÛŒØ· مدام شخصیت های Ù…ØªÙØ§ÙˆØªÛŒ در ØØ§Ù„ ØµØØ¨Øª کردن، دعوا کردن Ùˆ آزار دادن گوش‌ ما خواهند بود. شخصیت‌های سطØÛŒ Ùˆ جانبی Ú©Ù‡ تنها در طول یک پلی‌لیست Ùˆ چند مسابقه ØØ¶ÙˆØ± خواهند داشت اما هر کدام از آن ها به اندازه یک بازی کامل با خود دیالوگ به همراه دارند. دقیقا در طول ØØ³Ø§Ø³ ترین Ù„ØØ¸Ø§Øª هر مسابقه Ùˆ درست زمانی Ú©Ù‡ قرار است آدرنالین Ùˆ هیجان مسابقات با ما همراه باشند، یکی از شخصیت ها تصمیم می‌گیرد تا از تاریخچه میوه های هاوایی ØµØØ¨Øª کند یا در بخشی دیگر دو شخصیت به زبان ژاپنی با یک دیگر ØµØØ¨Øª Ù…ÛŒ کنند Ùˆ شخصیت سوم به عنوان مترجم آن ها عمل می‌کند. در عجیب ترین نمونه هم یکی از شخصیت‌ها ما را دعوت به شنیدن یک موسیقی می‌کند اما در طول پخش این موسیقی در ÙØ§ØµÙ„Ù‡ هر بیست ثانیه با یک جمله جدید باعث آزار ما می‌شود. این بخش‌ها به قدری آزار دهنده Ùˆ زیاد هستند Ú©Ù‡ چندین بار باعث بر هم زدن تمرکز من Ùˆ در نتیجه خارج شدن از جاده یا تصاد٠با دیگر پلیرها شد. با Ú©Ù… کردن صدای این شخصیت ها هم مشکل به صورت کامل ØÙ„ نخواهد شد Ùˆ مشکل دیگر به بازی اضاÙÙ‡ Ù…ÛŒ شود. با این کار عملا صدای تمام شخصیت ها Ùˆ gps بازی به صورت کامل بسته Ù…ÛŒ شود Ùˆ در نتیجه ممکن است در بخش هایی از بازی باعث سردرگمی ما شود.
هوش مصنوعی در دو نسخه اول خوب نبود Ùˆ در کرو Ù…ÙˆØªÙˆØ±ÙØ³Øª با آن Ú©Ù‡ تغییراتی در آن اعمال شده اما نتیجه همچنان Ú†Ù†Ú¯ÛŒ به دل نمی‌زند. بازی همانند گذشته متکی بر سیستم رابربندینگ عمل می‌کند. سیستمی Ú©Ù‡ در آن هوش مصنوعی نه بر اساس قدرت اتومبیل ها بلکه بر اساس ÙØ§ØµÙ„Ù‡ پلیر با سایر اتومبیل ها Ùˆ میزان درجه سختی تغییر می‌کند. بدین صورت این Ú©Ù‡ با Ú†Ù‡ اتومبیل Ùˆ یا اپگریدی در مسابقات ØØ¶ÙˆØ± پیدا کنید تقریبا هیچ مزیت خاصی ندارد Ùˆ این تنها تغییر درجه سختی هوش مصنوعی است Ú©Ù‡ قدرت آن ها را مشخص می‌کند. همین موضوع باعث شده تا ØØ¯ زیادی عملکرد هوش مصنوعی قابل پیش بینی باشد Ùˆ ØØªÛŒ در دو درجه سختی آخر تا ØØ¯ زیادی میزان بالانس مسابقات از بین Ù…ÛŒ رود. این مشکل در ایونت ها هم بیشتر به چشم میخورد. مثلا در یکی از آن ها ون سنگین وزن یکی از رقبا پا به پا اتومبیل مدرن ما پیش می‌رود Ùˆ ØØªÛŒ به Ø±Ø§ØØªÛŒ از ما سبقت هم می‌گیرد.
گراÙیک کرو موتور ÙØ³Øª را می‌توان در دو بخش طبقه بندی کرد. بخش اول Ú©Ù‡ مربوط به وسایل نقلیه بازی شامل اتومبیل ها، موتورها، قایق‌ها Ùˆ هواپیماها می‌شوند Ùˆ از Ù„ØØ§Ø¸ بصری تنها می‌توان به آن ها نمره قبولی داد. طراØÛŒ اکثر وسایل نقلیه بازی غیر از اتومبیل‌ها عملا ØªÙØ§ÙˆØª خاصی با شماره قبل ندارند Ùˆ همچنان شاهد Ø§Ø³ØªÙØ§Ø¯Ù‡ از مدل‌هایی هستیم Ú©Ù‡ نسبتا از تعداد کمتری پالیگان برای طراØÛŒ آن‌ها Ø§Ø³ØªÙØ§Ø¯Ù‡ شده است. به خصوص در بخش طراØÛŒ کابین داخلی Ú©Ù‡ این موضوع بیشتر هم به چشم می‌خورد. در خصوص طراØÛŒ اتومبیل‌ها اما با Ú©ÛŒÙیت بسیار بهتری در مقایسه با شماره قبل طر٠هستیم. هر چند طراØÛŒ داخلی ماشین‌ها همچنان خوب نیستند به خصوص Ú©Ù‡ برای آینه‌ها از هیچ گونه منبع بازتابی Ø§Ø³ØªÙØ§Ø¯Ù‡ نشده Ùˆ عملا این ØØ³ را به مخاطب منتقل میکند Ú©Ù‡ تعدادی آینه از جنس پلاستیک داخل وسایل نقلیه کار گذاشته شده است. البته در عوض انیمیشن Ø§Ø³ØªÙØ§Ø¯Ù‡ شده برای چرخش ÙØ±Ù…ان به شدت نسبت به نسخه قبل Ù¾ÛŒØ´Ø±ÙØª کرده Ùˆ شباهت‌هایی هم به عنوان درایو Ø³Ø§Ù†ÙØ±Ø§Ù†Ø³ÛŒØ³Ú©Ùˆ دارد. ÙØ±Ù…ان به صورت Û³Û¶Û° درجه در بازی می‌چرخد Ùˆ شاهد انیمیشن های مختلÙÛŒ برای راننده هستیم تا ØØ³ ØØ¶ÙˆØ± راننده پشت ÙØ±Ù…ان بیشتر به ما منتقل شود.
اما برویم سراغ بخش دوم Ú©Ù‡ کرو Ù…ÙˆØªÙˆØ±ÙØ³Øª در آن به شدت خوش می‌درخشد. طراØÛŒ Ù…ØÛŒØ·ØŒ نورپردازی Ùˆ جزئیات خارق‌العاده بازی Ú©Ù‡ عملا یکی از بهترین نمونه‌های موجود در بازار در بین تمام عناوین ریسینگ Ù…ØØ³ÙˆØ¨ Ù…ÛŒ شود. Ù…ØÛŒØ· هاوایی دقیقا همان چیزی است Ú©Ù‡ انتظارش را داریم. مناظر ساØÙ„ی، جنگلی، شهری Ùˆ کوهستانی متراکم Ú©Ù‡ با نورپردازی به شدت واقع گرایانه Ù„ØØ¸Ø§Øª به شدت چشم نوازی را جلوی چشمانمان رقم می‌زنند. رانندگی در جنگل‌هایی Ú©Ù‡ وزش باد، برگ درختان متراکم درختان را به ØØ±Ú©Øª در می‌آورد Ùˆ یا Ù„ØØ¸Ù‡ طلوع خورشید Ú©Ù‡ رنگ بندی آسمان را بهم ریخته Ùˆ پرتوهای نور از نقاط مختل٠پخش می‌شوند به قدری خوب هستند Ú©Ù‡ بارها Ù…ØÙˆ زیبایی آن‌ها شدم Ùˆ رانندگی را برای دقایقی کنار گذاشتم تا از ÙØ¶Ø§ÛŒ زیبای آن لذت ببرم. علاوه بر آن چرخه پویا آب Ùˆ هوا Ùˆ شب Ùˆ روز هم به بهترین Ø´Ú©Ù„ ممکن در خدمت هر Ú†Ù‡ بهتر به تصویر کشیدن زیبایی جلوه‌های بصری ظاهر می‌شوند. بارش باران باعث جمع شدن گودال های آب روی Ø³Ø·Ø Ø¬Ø§Ø¯Ù‡ می‌شود. این گودال‌های آب ÙØ¶Ø§ÛŒ مناسبی را برای بازتاب نور بر روی Ø³Ø·Ø Ø¬Ø§Ø¯Ù‡ ÙØ±Ø§Ù‡Ù… می‌کنند تا یکی از زیباترین تصاویر موجود در جلوی چشمانمان خلق شود. قطعا هاوایی استودیو Ivory Tower زیباترین ورژن از جزیره هاوایی در صنعت ویدیو گیم‌ Ù…ØØ³ÙˆØ¨ می‌شود. به تمام این موارد امکان اجرا بازی با نرخ ÙØ±ÛŒÙ… Û¶Û° ÙØ±ÛŒÙ… بر ثانیه Ùˆ رزولوشن 1440P بر روی کنسول های پلی استیشن Ûµ Ùˆ ایکس باکس سری ایکس را هم اضاÙÙ‡ کنید.
نتیجه گیری:
با آن Ú©Ù‡ The Crew Motorfest یک عنوان بدون مشکل نیست Ùˆ ضعÙ‌هایی در هوش مصنوعی آن وجود دارد Ùˆ شاهد Ø§Ø³ØªÙØ§Ø¯Ù‡ از صداپیشگی به شدت آزار دهنده‌‌ای در طول تجربه تمام بخش‌های آن هستیم Ùˆ یا ØØªÛŒ می‌توان Ú¯ÙØª نبوغ Ùˆ بلندپروازی Ú©Ù‡ در دو نسخه اول در این سری وجود داشت، در نسخه سوم دیگر جایی ندارند ØŒ اما در نهایت Ù…ØØµÙˆÙ„ نهایی به قدری خوب عمل می‌کند Ú©Ù‡ از آن می‌توان به عنوان یک اثر خوب یاد گرد. بازی به خوبی توانسته از منبع الهام خود یعنی سری هورایزون Ø§Ø³ØªÙØ§Ø¯Ù‡ کند Ùˆ تا ØØ¯ زیادی سعی کرده تا تمام نکات مثبت آن را به اینجا منتقل کرده Ùˆ ØØªÛŒ در یک سری موارد مانند سیستم Ù¾ÛŒØ´Ø±ÙØª Ùˆ رقابت در مسابقات بهتر از آن عمل کند. کرو موتور ÙØ³Øª یک تجربه رانندگی دلچسب در بهترین نسخه ساخته شده از جزیره هاوایی را با خود به همراه دارد Ú©Ù‡ قطعا می‌تواند تا سال‌ها به لط٠پشتیبانی خوب سازندگانش ارزش تجربه را داشته باشد.